AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.623

Höger bakdörr går ej att öppna E91!

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Hej! Idag när jag lämna frugan så öppna jag dörrarna inifrån på panelen. För att hon skulle säga hejdå till våran dotter. Sedan när jag kör iväg så låser sig dörren som vanligt men det lät annorlunda. Kommer till dagis. Då går det inte o öppna höger bakdörr. Alla dörrar verkar clås motorn funka på hör detta klart o tydligt. Men höger bakdörr går ej att öppna. Det e barnlås på den så det gick ej att öppna inifrån heller. Har tagit ner hela dörrpanelen men vet inte hur fan jag ska få upp dörren??
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Det e som att den låst sig i låst läge. När jag låser o låser upp reagerar clås motorn. Men den verkar inte låsa upp. Den motorn reagerar höger bak reagerar precis som dom andra men det e som låst läge. Fattar inte. Har försökt inifrån o dra i vajrar o grejer men det funkar inte.
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Kan låskistan va paj,
Känner igen beteendet som jag hade på min förra e90.
Gick inte att öppna en av dörrarna och jag var tvungen att byta låskistan.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Säkert låskistan men hur komma åt? Får ju inte upp dörren på något sätt. Som sagt C-lås motorn fungerar. Men det e som något bara hoppat loss eller låst sig. Nått hände iaf. För det lät konstigt när dörrarna låste sig från höger bakdörr.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Då var det fixat efter en jävla massa sökande på nätet hitta jag en som hade haft exakt samma problem som mig. Att dörren inte gick att få upp överhuvdtaget. Men det fanns ett trix det va inte lätt men det gick. Så nu är kistan bytt 1420:- kosta kistan o jobbet gjorde jag själv :-). Hade beställt tid på mechanum. Men tvivlar på att dom hade lyckats få upp dörren. O det hade kostat multum. Här e länken till knepet håll till godo:Länk

Nya kistan är lite uppdaterad vid själva infästningen till låspinnen. Har ni frågor står jag till tjänst vid problem. Fan känner mig lite stolt :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.