|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag sökt efter nya fälgar till bilen under 6 förbaskade veckor och helt frustrerad. Jag har länge velat ha Breyton Spirit II på bilen men t.ex blocket stöter jag tyvärr bara på Breyton till 5-serie. Kollade lite ebay och hittade en fin uppsättning Breyton, dock 20". Av vad jag läst så ska man förlora väldigt mycket på stabiliteten med 20", stämmer detta? Fälgarna jag hittade var 8.5 ET30 fram och 10.5 ET30 bak. Funkar detta utan valsa skärmkanter? Andra frågan är, kan jag få på 9,5x19 ET40 fram? Vilken dimension är att rekommendera till 19 och 20"? Bilen är utrustad med m-paket så något lägre än standard utförande antar jag. Men den är något högre fram. Funkar det att bara montera sänkningsfjädrar fram eller är det att rekommendera byta runt om? Jag har kollat runt och läst hitan och ditan men blir inte klokare ... Hade verkligen uppskattat lite hjälp på traven. | |
| Din bil är nog inte högre fram, du tittar nog på hjulhusen och det ger en felaktig bild, de är högre skurna fram. Så den skall vara så, mät underkant på dörrbladet. Kan bli knepigt att få på 10.5" bak med ET30, iaf på en LCI som har större spårvidd än bilar innan facelift. | |
| Okej, vad är max bredd jag kan få på. Kan störa mig lite på just konkava fälgar då jag hade velat ha riktigt konkava fram som bak ... Men vad skulle vara som skuret i 19" då jag helst ser den storleken framför 20". Har kört min stance runda men då pratar vi Lupo där det inte var hela världen om man tog fram plastklubban och bankade och hade sig, hehe. Nuläget är det något dyrare bil och den används till vardags. Vill ha 19" som sitter som gjutet men bredd och offset blir jag inte klok på. Varit inne på bimmerpost och andra forum och läst med ena kör den setup'en och andra kör något helt annat .. | |
|
Hittat en uppsättning 20" men frågan är, passar dom? Fram är 8,5x20 ET33 Bak är 10,5x20 ET35 Någon som har erfarenhet utav 20" på en E91? Rekommenderade däckdimensioner? Hur blir den rent körmässigt .. rent åt skogen eller de funkar fin fint? |
|
|
Känns som det blir tight med 10.5" med Et35 på en LCI. Jag kör 19" 265/30 på 9.5" ET37. Fälgen du syftar på breddar ju 14mm utåt jämfört med fälgen på min bil nedan. Jag anser att fälgen ska kunna röra sig fritt hela fjädringsvägen, men så resonerar inte alla. Länk |
|
| Ska undersöka lite mer ... Givetvis så vill jag också att det ska gå fritt och jag förstår att det blir tight. Men hänger det på stretch på däcken så går det att lösa. Vill bara inte valsa. Rätta mig om jag har fel men det går att ställa cambern även bak på bmw? Delad bakaxel ....? Kanske dum fråga men aldrig gjort hjulinställning på bmw. Eller det finns inga dumma frågor, bara dumma svar ;) | |
| Kanske går. Sen ökar ju cambern med infjädringen så det kanske går fritt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.