AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.129

Köpråd BMW 325i

li
3
little_mac
530d xdrive F11
Ny på forumet och vill först och främst säga hej!

Jag funderar seriöst på att köpa en 325i -87 kupé med m-tech 1 paket. Bilen som jag har fastnat för har en fin servicehistoria och har nyss renoverat toppen på en auktoriserad verkstad. Den är, vad jag kan se,rostfri och i originalskick (förutom fälgarna). Har gått 24k mil.

Jag vill inte betala för mycket för bilen, dock gärna det den är värd. Jag har kollat runt lite och priserna varierar kraftigt men jag tycker att 30-35k är rimligt.

Jag är tacksam för alla svar och uppskattar de. Tack på förhand.

em
906
em3
M3 cab -03
Det låter som om du har nåt på gång från en släkting eller någon som inte vill sälja över den öppna marknaden???

Modellen är ju rätt eftertraktad, och det är helt omöjligt att bedöma, som du själv säger varierar det kraftigt.

Jag skulle säga, att om den är i bra/mycket bra skick, går den noga att sälja för bra mycket mer än 35', men igen, nästan omöjligt att säga. Vad som sedan är "bra/mycket bra" på en 30 år gammal bil, är säkert inte alla överens om.

En fördel är att den går att veteranförsäkra nästa år, och blir skattebefriad, om jag inte kommer ihåg fel.

em3
li
3
little_mac
530d xdrive F11
Hej Em3, nja jag brukar vara lite fräck och följa efter folk med bilar som är intressanta :)

Allt, okej, nästan allt är ju till salu om pengarna är rätt. Läste guiden är om E30 och det är mycket att kolla vid ev köp. Han ville ha 45 men det tycker jag är för mycket. Å andra sidan är det som vi säger svårt att hitta ett exakt värde på bilar. Personligen tror jag att denna modell kommer att vara mycket eftertraktad de kommande 10 åren.
em
906
em3
M3 cab -03
Men om du pratat med en "okänd", och han har sagt sitt pris ( är han öht. intresserad av att sälja...?), då kan du kanske göra ett klipp!!! Men det är kanske lite svårt att köra " sista priset kompis" med en som inte ens har lagt ut sin bil, men det kan ju finnas folk som tycker det är skönt att bara glida ur sitt ägande.

Din fräckhet kan faktiskt leda långt, tror jag, men att tipsa om nivå, nä, det är för svårt på dessa få uppgifter. Men 24' mil är ju inte avskräckande i sig, om den är välskött, dom byggde stabilt förr!!!

Lycka till!!

em3
We
964
Weiman
118i M-Sport -24
Om man vill köpa något som inte är till salu får man väl vara beredd att betala lite extra :)
li
3
little_mac
530d xdrive F11
Jo jag uppfattade det som att han kunde tänka sig att sälja.Jag ska ringa honom i veckan och kika lite närmare på bilen :)

Jo helt klart Weiman, svårt att göra klipp då, eller så är det då man kan göra klipp? Det återstår att se :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.