|
|
|
|---|---|
|
Igår kväll när jag skulle köra ner bilen i garaget och stannade till vid nerfarten för att lasta ur fruns jordsäckar började det pysa högt nån minut. Fick en varning om chassit och att jag skulle lämna in bilen. Stängde av och startade sen igen och då var det tyst och ingen varning. Tog en tur och inga konstigheter. Imorse var det dags igen. Pysljud och varning. Antar att kompressorn försöker fylla på då en av bälgarna tappat mycket luft? Om jag ska köpa en ny bälg ska jag köpa OEM eller eftermarknadsprylar? Typ "Arnott". Och kan jag köra bilden tills bälgen är bytt? | |
|
Hittade en film på hur det låter: |
|
| Köp en Arnott men byt helst båda, men det kan även vara kompressorn som börjat läcka,jag har haft båda felen på min. | |
|
Märkte att det pyste vid vänster bakhjul innan idag efter en kort åktur. Gissar att det är ett litet hål på bälgen? Inte kompressorn. Lät precis som pyspunka. Beställde två Arnott från Tyskland. Hittade en annons på Ebay för två. |
|
| Skulle du i förlängning behöva byta även kompressor så finns det här. Länk | |
| Luftbäljar utbytta men hur får jag kompressorn att fylla på luft? Den verkar gått ner i viloläge pga läckan i ena gamla bäljen. Hade hoppats att den skulle vakna till liv nu och allt var frid och fröjd. | |
|
Säkring 152 till kompressorn råkade jag sätta i 153. Satte den i 152an och nästan direkt började kompressorn pumpa in luft och allt fungerade fint! Stora frågan nu är var säkringen som satt i 153 tog vägen under operationen. För utan den kan jag inte stänga bagageluckan. Dags att åka och köpa en låda säkringar av olika storlekar och färg... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.