|
|
|
|---|---|
|
Har sneglat på några Z4or som finns ute på blocket och tänkte kolla om nångon här har bra koll på någon av dom? kanske kan ge lite input ang utrustning mm? kanske tom äger någon av dom? :) 1. Länk 2. Länk (EFM332) 3. Länk Tacksam för en diskussion! /Med vänlig hälsning, Jani | |
| Den sista saknar M-ratt och M-stolar som bägge är ett måste enligt mig. | |
| Jo d sant, samt en sv-såld är ju att kanske föredra | |
|
Är du fortfarande sugen på en z4 (E85)? Jag kommer eventuellt att byta bort min till en E89, i veckan som kommer. Svensksåld 2003. 3.0 automat som gått C:a 5.600 mil. Maronröd med beige skinn och cab. Allt original, inkl 18" fälgar med originalfälgar. Kan sälja med en uppsättning 19" 265/235, som gått c:a 400 mil. Mycket välvårdad ! |
|
| Tack för erbjudandet men lutar mot en e86a. Ska fa o kolla på en imorgon :) | |
| Angående svensksåld måste jag ifrågasätta varför det är en fördel? Det enda jag kan tänka på är att man får manual och servicehäfte på svenska, men det är väl inte värt så mycket. Det är fortfarande samma bil i de flesta fall. I alla fall tyska bilar sålda i Tyskland. Känns som skick, utrustning, färg mm är det viktiga. Inte i vilket land bilen såldes ursprungligen. | |
| Peggen håller med dig till viss del, sv-såld är imo ett plus men inget måste, däremot lättare att sälja ifall den dagen dyker upp | |
|
Svensksålda bilar är lättare att kolla upp + att de är billigare att försäkra. |
|
|
lånar denna tråd. Är det någon som vet något om denna? Länk i övrigt synpunkter på utrustning med mera? |
|
|
Kul med lite färg. Känns som att 90% av bilarna är silver med svart inredning. ------- //Lövet |
|
| för klent utrustad för min smak + att det är en sen import så själv hade jag inte lagt pengarna på den. Men sen är det ju smaksak och vad man sjäkv tycker om importer / utrustning. | |
| Janskers: vad är det du saknar i utrustningsväg? | |
| inga M-stolar , M-ratt , navi (iofs inte något måste, kanske inte ens fanns i -05?) och sen kollade jag fel innan att den inte hade farthållare men det har den :). Men som sagt är det ju smaksak. Färgen är ju riktigt fin :) | |
| *-04 | |
| Vart kör ni era Z4:or i dagens hänsynslösa trafik? Med en Z skulle det kännas som en tidsfråga innan man blev nermejad av nån dussin XC60. | |
|
Precis vart som helst? Upplevde inga som helst problem när jag hade en Z4. ------- //Lövet |
|
|
Lånar tråden lite då jag ska köra och kolla på denna Länk Kollat upp vad det går att kolla upp med Carfax, google osv. Har inte så stor kunnighet om bilar så tar gärna om tips vad man ska kolla upp förutom det vanliga slitaget av er experter. :) Erfarenheter om firman? Tack på förhand |
|
|
Kolla framförallt att cabben öppnar och stänger smidigt. Den ska inte låta ansträngd eller gå tungt. ------- //Lövet |
|
|
Skriver upp det på checklistan! Tack |
|
|
Åsikter om den här Länk Tänker mest på utrustning som verkar vara viktigt vid val av bil. Mvh Micke |
|
|
Hej, Köpte själv en 2.5 liters Z4 för 3 veckor sedan. Tittade främst på en 3 liters, men föll för denna pga fin färgkombination och att den var välvårdad. Har varit mkt kul att köra, kanske lite "luddig" på motorvägen, men det skall jag fixa i vinter med nya bilstein b6 och nya fjädrar. Detta har jag lärt mig hittills att man skall kolla på: 1. elmotorn till cabben 2. brustna bakfjädrar 3. Har även sett på youtube att dämpare kan vara slut, men att det inte märks när man gungar bilen pga den hårda fjädeingen. Och att övre fjädersätena på hårt körda exemplar kan ha blivit kupolformade, pga att plåten ej kan hålla emot...min är dock ok...går att åtgärda med en extra stålplatta som stoppas in mellan dämpare och övre fjädersäte. 4. Bilen är jättesnygg...så lätt att glömma att räkna på dyrbara fel...kanske värt att betala extra för ett bra ex. 5. Tvålitersfyran...varning för kamkedja och ventiltätningar....räkna bort 20- 25.000 om motorn går illa/slött eller drar olja...en fyra i bra skick skall låta nästan som en sexa. Izzy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.