AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.501

M-sport front på sportline F30/F31

Ra
2
Raggeew
320d -13
Hej!

Funderar på att enbart byta front på min 320d sportline då den har väldigt mycket stenskott.

Tror ni det skulle se dumt ut med enbart M-front och resterande sportline? Hur går det ihop med sidokjolarna? Det enda jag är rädd för är att skillnaden i markfrigång från sidokjolar och fronten blir så stor att den blir märkbar?

/Ragge
Verdi
Rent generellt en dålig idé.
Tycker inte det är några problem.

Länk

Länk
Verdi
Klart det går men det är inte rätt.

Den där silvriga är ju alldeles för låg. Ser ut som om fjädringen är trasig.
Inte rätt? Enligt vem då?

Han undrade om de kommer vara ojämna i höjd och jag visade att det inte är några problem gällande skillnader. Din personliga åsikt om höjden på bilen eller om det är "rätt" eller inte är ju totalt irrelevant.
Verdi
Jo, mina åsikter är ju subjektiva. Jag gillar original. Missförstod nog frågan. Trodde han ville ha smakråd och inte teknisk expertis. ;-)
Behåll original.

Ägaren till den silvriga borde f.ö. ha investerat i xenonstrålkastare innan han kastade på M-front och abnorma fälgar med maxsänkning :)

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om man bara fokuserar på passform på fronten och hur det fungerar med sidokjolarna tycker jag det ser helt okay ut.

-------
//Lövet
Jag tycker det är snyggt och helt okej förutsatt att man använder delar som har bra passform och inget piratskräp. Många som gör så i US brukar sänka 10-20mm fram för att få ner bilen lite och få det att se lite mer naturligt ut.

Rätt eller fel? Låter det vara osagt, men jag tycker som sagt att det är absolut okej :)
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Bortkastade pengar, lägg på något annat istället. Köp em pensel med originalfärg och dutta i. Mycket billigare. Jag tycker det blir epa med ett halvt m-paket.
Nej.
Bra!
Nej, knappast märkbar på en i övrigt original SportLine.

= byt till M-sportfront!
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Tyckte bilen på bilderna såg bra ut, personligen tycker jag F30/31 utan M-paket är ful. Bara byta!
Ra
2
Raggeew
320d -13
Tack så mycket för era svar!

Någon som har erfarenhet av frontspoilers som inte är OEM?

Flera firmor i sverige säljer stötfångare av ABS-plast.

Exempelvis: Länk
Is
27
Isaxsson
518-88
E28
Gammal tråd, någon som bytt frånt på F30 -19?
Skulle rymma ljusramp betydligt bättre.

Ola
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.