|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hr varit ute å kört nu. Av någon anledning kommer jag in nu i den vanliga menyn igen(??). Kollade nästa när nästa byte skulle ske, vid 350000km. Min har gått ca 16000 mil. Enligt ägaren och ägaren innan honom har tändstiften aldrig bytts under deras ägo.... Vad säger ni? Buu eller bää? Har hur som beställt nya från tyskland ich tänker byta när tillfälle ges. | |
![]() 13.403 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jag tror att tändstiften byttes vid runt 10 000 mil och att man även nollställde serviceintervallet samtidigt. Men hade ändåså gjort som du och bytt tändstiften - då det finns osäkerhet kring när det gjordes sist. Lägg gärna upp en bild på hur tändstiften ser ut! Har motorn gått normalt bör man kunna urskilja om det är 16 000 mil eller 6 000 mil tändstift. Jämför gärna med mina 10 000 mil tändstift Länk |
Dubbelkollade nu och i min E87 måste man ha tändningen i läge II för att få fram menyn. - Sätt i nyckel - Tryck på Start/Stop en gång - Sen ska det bara vara att bläddra mha upp-ned knappen som vanligt (som sitter på blinkersspaken) |
|
Återkommer med bild när jag bytt stiften. Kan dock dröja 1-3 veckor. |
|
|
Bmw-slangen: tack |
|
| Ok hörni! Har ett problem. Har kommit så långt att jag tagit av plastskyddet från motorn och dragit av det elektriska till varje tändstift. Vad jag än gör nu sp kan jag dock inte ta av "ugmution coil/cap" vad det nu heter på svenska. Hyr mycket hag ön rubbar kommer kan jag inte ta av dem för att komma åt själva tändstiften. Är rädd att om jag tar i för mkt kommer själva tändstiften pajja. Vad göra??? | |
|
Som ni ser på denna video 3.31 in så ser ni att han bara poppar ut dem efter minimal vickning. Jag har nästan lyft bilen utan att de lossnat... Vad göra? Videon: Länk |
|
| Bmw-slangen. Har nu lyckats med konsten att byta alla sex stiften. Måse säga att det blev nästan omöjligt särskilt sen med tanke på stängen som går tvärs över motorhuvet och som jag inte kumde luska ut hur ta bort. Hur som. Hur länkar jag bilder hit? Var kan man lägga upp? | |
@extravagant77 : Du har PowerPost! |
| Mailat! 😊 | |
Här är tändstiften Länk Länk Länk Länk Jag skulle vilja säga att dessa tändstift är mer 6000 mil än 16 000 mil. Oavsett så var ändåså ett tändstiftsbyte en bra sak att göra och nu vet du med säkerhet. |
| Tack för att du posta dem åt mig. Kan vara placebo men nog tycker hag bilen uppför sig på ett helt "moganre" sätt. Skönare gasrespons å kvickare. P har öven lört mig att byta tändstift på en bmw! 😊 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.