|
|
|
|---|---|
|
Hej Kollade av en händelse min bil via regnr på TS hemsida. Döm av min förvåning så är bilen endast godkänd för 3 passagerare 😖 Är detta verkligen riktigt? Och har jag nu varit en grov lagbrytare. Vi har faktiskt åkt 4 personer vid ett flertal tillfällen då bilen är utrustad med åtminstone 4 sittplatser och bälten. Eftersom det är en typbesiktning så är ju samtliga 428 or från 2014 endast godkända för 3 passagerare. Dessutom är däckdimensionen felaktig.19' verkar ju inte vara godkänt ? Eller är det så enkelt att föraren inte räknas som passagerare ☺ Men däckdimensionen ? | |
|
Föraren räknas inte som passagerare,huga snart är vi väl där :) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Ja.. o jösses det blir nog så tyvärr. Antagligen pga. av en minoritetisk skara av hoppande o vågengörande miljömuppar som tror att el bara finns (och pengar växer i träd)och inte måste "tillverkas". El finns ju bara typ....2 hål i väggen. Hur svårt kan det va. 😶 ööhhh Men ang. däck dimensionen kan det vara ett problem? |
|
| På nätet står bara en däckdimension, i dina papper står ett gäng till... | |
|
Kollade reg. beviset och där finns faktiskt bara en dimension specifierad 18´ ? Antar att det finns en massa 428-14 som rullar med M-paket och 19' är det olagligt? |
|
|
Givetvis är det lagligt. Tror du BMW säljer bilar som man inte får köra med? Se under "Dimensioner av däck" här: Länk |
|
|
Weiman; puuhh tack. Trodde ett tag att jag var kriminell.. Önskar dig en riktigt trevlig helg ☺ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.