|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tog ut min bil från Solna Stockholm 2015-09. Vit m-sport, navi,aut med paddlar, soltak,18", 17" vinter, hifi, senor fram bak, rättvärme osv. Snygg, välskött och ganska bra utrustning. Men det är inga intressenter! Är denna bil för svår att sälja när den är så pass ny pga av priset, eller borde jag lägga ut den på andra forum för att locka rätt köpare? Den ska snart ut igen på blocket, något som kan tipsa om skäligt pris, samt allmänna tips för att sälja bilen? Mvh// | |
Verdi |
Bra bilder, saklig beskrivning och ett konkurrenskraftigt pris. Mer kan man inte göra. Och jag tror det är blocket som gäller. Det är där alla letar. |
|
länk? |
|
|
Första skälet är nog att 120 modellen rent generellt är betydligt mer trögsåld som ny än under toppåret 2008. Bara att kolla registreringsstatistiken genom åren. Som andra skäl är väl att en `nästan ny´ gärna kostar mer än flertalet vill acceptera. Och då finns bara `prisvapnet´att ta till. Jag skall sälja min gamla 2008 alldeles strax, 10k mil och mindre än 1/3 av nypriset = MYCKET bil för stålarna;) Länk |
|
|
Hej Dum fråga kanske men är bilen en 2015 års modell? Du har i din profil en 08:a En bil som är mindre än ett år gammal är ju en riktigt dålig affär, om man tog ut den helt ny med lite lull lull. Ledsen men jag har svårt att förstå ditt inlägg, hur långt har den gått osv? Vidare så tror jag folk i allmänhet börjar tröttna på vita bilar. Vår 130i är alpinwiess III och är riktigt fin med asport osv. Men vita bilar börjar tyvärr bli uttjatade i mitt tycke. En 1 el 3 serie vit med 2 liters dieseln är alltför mycket 7,5 BB tjänstebil och för folk som gillar bilar luktar det för mycket standard. Men det är vad jag tror. mvh |
|
|
Själv är jag nog glad över att ha valt en vit bil och speciellt när den skall säljas. Såg en helt färsk undersökning att det tillverkas / säljs mest vita bilar och det oberoende av land. Tvåa kommer grå-siler-nyanser och trea kommer svart. Vitt har för övrigt legat på första plats under mycket lång tid. |
|
|
Färgen är vanligen det minsta problemet. Ett betydligt vanligare är att man lägger sig för högt i förhållande till nypris, framförallt om det kommit nya kampanjer på nybilen. Ingen bryr sig vad du betalade vid nyköp, det är vad den kostar idag som är intressant. Varje ny kampanj sänker andrahandsvärdet på begagnade bilar, det är en svårmottagen insikt för många säljare av nyare begagnade bilar tyvärr. ------- //Lövet |
|
|
En bmw handlare norröver hade motsvarande bil på blocket dock med metallic o skinnklädsel o jag tror det var navigator för 319000. Sänktes till 289000 o försvann rätt fort från blocket då. Trevlig modell! |
|
| Jag håller med Andreas. En annan sak vissa glömmer är att man inte bara konkurrerar mot identiska modeller. Är det en kampanj på nya 116d så kan de såklart påverka begagnade 120d, även om inte kampanjen finns till 120d. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.