AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
9.127

Deffekt antennförstärkare/fjärrlås 320d e91 -06

Sida 2 av 2
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Stenback:Fanns en förra veckan. Men den försvann fort. Det var till pre LCI men dom fungerar också. Värt o kolla efter dom har olika nr pre LCI och LCI förstärkare men ska passa.
_G
56
_Glenne_
530DA E39 M-Sport -01
540i E28 -82
Hej och hå igen!

Nu har jag köpt en NY antennförstärkare men felet kvarstår, så troligtvis kabelbrott, så är det på något särskilt ställe kablarna nöts som jag bör kolla först eller kan det vara vart som hellst?
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Ähh fan va ledsamt!
Tidigare i tråden länkar ju en snubbe till en kabelhärva men om det e höger eller vänster e svårt o se. Höger sida e ju sjukt böjd o inklämd ser ju fan inte klokt ut :-) men den verkar inte röra mycket på sig vid öppning/stängning.. Vänster sida e ju böjd den med och rör sig betydligt när man öppnar o stänger. Gissningsvis den sidan??

Hoppas du får återkoppling av snubben som skrev tidigare i tråden.
si
1
simont
E91 320xd-09
Väcker liv i en gammal tråd här!

Har även jag råkat ut för samma problem förra veckan med att fjärrlåset inte fungerar, inte med någon av nycklarna. Däremot fungerar centrallåset när man trycker på låsknappen vid instrumentpanelen och alla dörrar låses/låses upp som dom ska. Låser man upp man själva nyckeln i förardörren, vilket jag är tvungen att göra för tillfället, så låser bara den dörren upp sig, övriga är fortfarande låsta. Jag har heller inte märkt någon skillnad på radiomottagningen. Alla säkringar som har med centrallåset har jag kollat och dom verkar hela.
Vad tror ni är problemet, kan det vara antennförstärkaren som gett upp eller är det mer sannolikt ett kabelbrott (vilken sida i så fall?) som någon tidigare hade råkat ut för? Eller skulle det kunna vara något helt annat fel?
Tack på förhand/ Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.