|
|
|
|---|---|
|
Hej Skulle sälja bilen igår. Köparen var nöjd med allt tills han skulle testa steptronicen. Då funkade inte denna helt plötsligt. Går att växla ner men ej att växla upp. Jag använder steptronicen mkt sällan så jag hade ingen aning om detta. Annars funkar lådan utmärkt och jag kör dagligen med bilen. Någon som varit med om detta? Någon som har en ídé vad det kan vara? Bilen är en X5 4.8ia 2008. Tack på förhand. //Johnny | |
|
Hej Jobbigt Kan det vara något elektroniskt fel vid växelspaken? Eftersom den växlar som den ska vid d läget.. Kollat säkringar och laddat batteri? |
|
|
Hej Tack för svaret. Batteriet är laddat. Har inte kollat säkringen. Någon som vet var den sitter? //Johnny |
|
|
:) Ingen aning tyvärr om det är en säkring. De sitter nog under handskfacket Jag bara chansa eftersom jag tror det är elektroniskt. Kanske är själva spaken el nån brytare el motsvarande. |
|
|
Riv isär spaken och kolla. Vanligt att det blir kabelbrott på flatkabeln där. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Hej igen När du säger spaken. Är det själva växelväljaren man har i handen? Eller menar du att den kabeln finns under? Själva växelväljaren ser rätt intakt ut. Vet ej om man kan plocka isär den :) //Johnny |
|
|
En felkodsavläsning hos bilmotorteknik.se eller Gw engineering är första steget. Mvh Asken |
|
|
Hej Var förbi en verkstad idag och fick följande utskrivet: Växelåda EGS (Automatisk växellåda) - Diagnos) DTC Beskrivning CF37 - Meddeande från CAS på K-buss felaktigt - Permanent Frekvens 1 Återställningsräknare 25 Men verkstaden visste inte vad det betyder :) //Johnny |
|
|
Hej igen Sökte lite igen på nätet. Hittade detta, se nedan. Vad tror ni han menar med "bad connection under the hood"? //Johnny -------------------------------------------------------------------------------------- hi i have a problem with bmw e70 from 2008 ,after crash i have some trouble code which i dont now how to solve: active steering: 6146-control unit can not swich to active mode 614a-motor position angle egs automatic transmission:cf37-message from cas,k-bus faulty vtg transfer case : 55c3-emergency program regulation of four wheel drive activated,faulty signal,permanent 55d0-unknown cf55-unknown all the trouble code a permanent . thx in advance.... -------------------------------------------------------------------------------- zuzuss 29th June, 2012, 12:01 AM solved ......bad connection under the hood |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.