|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, har oljebyte på gång på bilen, men har även symbolen med en lyft bil, och den säger då 800 mil kvar till detta. Min fråga är då, är det någon som vet vad som görs vid olika servicar? Olika vid olika miltal? När byts glödstift? När byter dom luftfilter osv... Tacksam för svar! | |
| Gå in på BMW service online bokning så får du se! | |
| får inte så mycket information där vad som ska göras specifikt | |
Transocean |
Lyft betyder fordonskontroll....kolla att du har spolarvätska, olja osv....rostangrepp osv....alltså bara bullshit. Dock utan fordonskontroll har du inte 12 års rostgaranti :-) |
|
BMWs rostgaranti gäller väl inte ens om bilen är servad på annan plats än Bmw-verkstad eller? Vet att folk här har haft svårigheter med dom när man läst ett par trådar, om nu inte kvitton på precis allt finns. Vilket jag inte har från förra ägaren. Nåväl, det är egentligen en koll utav det mesta, vätskor osv i alla fall? Dåså Vore ändå trevligt om någon sitter på dokument med serviceåtgärder! :) |
|
|
Vid "oljeservice" byts motorolja, oljefilter och microfilter. Vid varannan av ovanstående service byts, utöver tidigare nämnda, även luftfilter och bränslefilter. Fordonskontrollen har jag dålig koll på, men när frågade efter pris för den för min e90 316d jag hade så var det en knapp tusenlapp på M-bilar i Västerås. |
|
|
Har du kollat i instruktionsboken? I min bok (-09) finns en del/stycke i "Slå upp" som heter serviceöversikt, där allt står. Sist i boken precis innan "allt från A-Ö" (registret). /Kent |
|
| Var tredje service byts luft o bränslefilter iaf på E90/91 -09. | |
|
Kolla serviceboken... Här E90 -06 Länk Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.