AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.491

X3 populär på begmarknaden

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Sålde min X3 20dA igår (LCI, 1600 mil, uttagen hösten -14), eftersom jag beställt en 330. Min tanke var först att lämna X3:an i inbyte när jag hämtar 330n eftersom jag fått ett helt ok inbytespris av min handlare. Lade dock ut den på nätet för 420K och efter ett dygn och prut ner till 410K såldes den till en trevlig skåning.
Har aldrig blivit av med en bil så snabbt och smidigt. Blev nästan osäker på om jag släppt den för billigt men tycker ändå 410K är helt okej. Kan konstatera att X3 står sig som en väldigt populär bil på begmarknaden trots att modellen funnits sen 2010.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vad köpte du din bil netto för?

Körde du 1600 mil på 2,5 år? Även om bilen tappade lite i värde per månad, så måste det ju ändå bli en hel del per mil. :)
Verdi
Joofa,
Ja så är det ju. Alla SUV:ar är så poppis som begagnade att det känns som att det är värt att köpa nytt. Personligen fattar jag inte hur man kan vilja köpa en begagnad bil av gammal modell med trist motor för så mycket pengar.

Jag var in på Hedin och frågade om GLC och det var minst ett års väntetid på den. Annars får man ju en ny GLC 220d som Fleet Edition med de flesta utr-paket för inte så mycket mer än 410 tkr. Grundpris 376 tkr.

Grelle, Jag får det till 1,5 år. :-) Fortfarande få mil dock.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Grelle,
jag kör drygt 1000 mil per år. Använder bilen väldigt lite till vardags. Så mest helger och semester. Kostnad per mil undviker jag att räkna på:-)

Betalade 497K netto när det begav sig.

Verdi,
ja, suvarna är poppis. Dessutom tror jag att X3:ans långa leveranstid (bla pga USA-produktionen) gör att många som funderar på att beställa nytt istället betalar bra för bilar som är "nästan" nya.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.