|
|
|
|---|---|
|
Hej alla ! Nu har jag i 2 veckors tid letat febrilt efter något som kan leverera lite brutalt ljud bakifrån bilen. Men ja har ingen aning om vad jag ska köpa för något, man vill ju gärna höra produkten på riktigt innan man köper den. Vad jag har kommit fram till är väl iallafall att supersprints slutburk levererar ungefär det soundet jag söker. Men dom vill ju ha FÖR mycket pengar för en ljuddämpare. Vart ska jag vända mig mvh David | |
|
Vad är FÖR mycket pengar? Jämför man med exempelvis Akrapovic så är det nästan gratis ;) Jag har alltid kört med Supersprint Race. Lätta system, låter underbart metalliskt á la M3-karaktär utan jobbig resonans. Ligger på en 14.000:-?? för slutdämparna /Filip |
|
| Hittar bara hos schmeidmann o där kostar den 17 . Om det är lightweight vi pratar om. | |
|
Yes det är lightweight jag menar. Ja det kan ha gått upp i pris. Ibland kan man ha tur på Ebay. |
|
|
Eisenmann med soundlevel "Race" är det du skall ha! Länk Obs! Man måste tala om att man vill ha "Race" annars lär man bara får "Sport" |
|
| Ja tycker eisenmann låter för lite . Men det är så svårt att avgöra när man lyssnar på Youtube. Supersprint låter mer brutalt som ja söker . | |
| Om Race låter för lite bör du kanske fundera på om du inte skall köra "raka rör". Jag var tidigare spekulant på en M3 E46 med Eisenmann Race o det var på gränsen till för högt... | |
|
Supersprint Race är det du ska ha. Du bibehåller S54ans vassa metalliska ljud och låter helt perfekt vid gas. Klart det är en smaksak men JAG gillar inte Eisenmann alls även om det klart är kvalitetsgrejer. Om jag ska överdriva lite så tycker jag Eisenmann låter lika på alla modeller :) medans Supersprint gör att den fortfarande låter som en M3 |
|
| Okej . Ja tänker mest att ja har en cab så ljudet kommer inte störa mig. De kanske inte är nivån ja stör mig på hos eisenmann . Kanske bara att de är lite väl dovt om ja uttrycker mig rätt . | |
|
Davideman, det sitter en Megan slutdämpare på min cab. Var på ett par M-träffar förra året, omgivningen där tyckte det lät jävligt "rätt och fett". Det satt på, när jag köpte -14 ( monterat sent -13/tidigt -14), kan tänka mig att sälja, och vill isf. att köparen hör det påmonterat, bäst och enklast så. Sitter direkt på originalflänsar och originalfästen i chassit. Jag håller på att återställa till original, och har originalet till bilen i garaget. Det låter fett, tycker jag, men är mer intresserad av att komma till originalskick! Skicka PM, så kan jag skicka en bild-ljud-länk, om du är intresserad. Priset??? En mindre bråkdel av det som skrivits ovan!!!! :) em3 |
|
| Typiskt mig . Ja klicka iväg en order på supersprinten alldeles förut . Men tack ändå !! | |
|
Ingen orsak, hoppas du blir nöjd, jag har ju ingen brådska att byta burken, har lite andra "återställningsjobb" oxå, får väl "stå ut" med det grymma, desperata och piskande ljudet vid lite gaspådrag ett tag till :) :) ...gör ju många åskådare vid vägkanten glada oxå, men en del Audi o andra "wannabies" lite snopna :) Väntar tills nästa intressent dyker upp... em3 |
|
|
em3: Har du ljuddämparen kvar? |
|
| Orginal menar du ? | |
|
Vill man vara värst så får man leta efter ett begagnat GruppeM eller Dixis, då får man skitvasst och skithögt ljud, även inne i coupen :) Eisenmann och supersprint låter fint, ganska högt, och ingen resonans Sedan finns det dom svinbilliga avgassystemen, dom låter inte i närheten så stiligt som ovan nämnda system, men dom låter HÖGT med mycket resonans, .. M3e46ans karaktäristiska ljud känns igen oavsett vilken slutdämpare du väljer sålänge man inte byter mer än just sista dämparn,, kanonbil att sätta eftermarknadsrör på! :) |
|
|
mr. Ozz, ja, den sitter fortfarande på. Men det är bättre att prata om den direkt och inte i en tråd, skicka ett PM isf. |
|
| Gruppe M i titan körde jag på min första m3. Det var horribelt högt resonansljud i kupèn och nästan olidligt högt ljud utvändigt.. Häftigt men inget för brukskörning :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.