|
|
|
|---|---|
|
Länk Framhjulsdriven samt 3 alt 4-cyl motor. Konkurent med GLA / A-klass? | |
| Oh noes! Framhjulsdrift låter inge kul, vad är det då BMW tänkte locka med? | |
| Men den va jävligt snygg! | |
| Ja snygg var den. Samtidigt så tror jag att majoriteten av kunderna inte bryr sig om det är framhjulsdrift eller ej. Förhoppningsvis så erbjuds den med bakhjulsdrift för de motorstarka alternativen. | |
Verdi |
Påminner väldigt mycket om Audi A3 sedan. Länk Fast snyggare och bättre förstås. ;-) |
Verdi |
Ren bakhjulsdrift kommer nog aldrig till den. Är väl näst intill "omöjligt" Däremot säkert xDrive. Jämför med Mercedes A-klass. AMG-versionen har 4-motion. Och Audi. S3 och RS3 har quattro. |
|
Synd att den bara är tänkt att säljas i Kina.. Där kan man ju bara hoppas att dom tänker om. Den kommer inte att komma med bakhjulsdrivna alternativ, den byggs ju på nya plattformen som är för framhjulsdrift. |
|
|
dd88, det fungerar inte så. Kan du komma på en bilmodell som sålts i några tusen exemplar i moderna historien som haft olika drivning, alltså fwd/rwd beroende på motoralternativ? Trist utveckling för sådana som mig som kör 2-serien. Detta betyder mest troligt att även den lilla kupén framöver är framhjulsdriven. |
|
|
Otroligt snygg. Påminner om 4-serien GC men motoralternativen gör inte mig glad. Den blir nog dyr också eftersom man är tvingad att speca in AWD. Kommer den till europa efter kina? |
|
|
Det där är väl samma koncept som visades i höstas? Riktig läcker hur som helst, oavsett drivhjul. Frågan är hur nära den är produktion och om den kommer till Europa. Och vad den säger om övriga modeller i kommande 1/2-serie. |
|
|
Kul. Kina får bilar som ser helt fantastiska ut och vi i Europa får träskpaddor som 2-Active Tourer och 3GT/5GT och X4/X6. Bilar som ser ut som de krockat med fulträdet redan i fabriken. ------- //Lövet |
|
| Nice! En sådan med eldrift..Ja tack! :-) | |
| snygg bil men trist att den är framhjulsdriven samt har tvärställd motor. hoppas på en intressant hybrid eller elversion | |
| Snygg som tusan. | |
| Riktigt snygg! | |
|
Här är några ledtrådar på hur produktionsmodellen kommer se ut: Länk Som väntat verkar den bli aningen utslätad jämfört med konceptet. |
|
| 2-serie Gran Coupe skulle jag säga. En M240xi hade suttit fint! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.