AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
901

Motorbyte m54b25 konventering från automat till manuel

Ka
19
KarlStegefors
525i touring -03
Hejsan. Blåste min motor för ca 2 månader. Har nu hittat en nya motor som är samma. Dock så har den suttit i en bil med automatlåda. Kommer det då bli något problem ifall jag ska sätts in den i min BMW 525i e39 Manuel. Blir det något strul med något? Typ el eller något annat?
Tacksam för snabbt svar
Mvh
Karl Stegefors
gr
117
grymmlund
330 Touring 01
320 sedan 92
320 coupe 89
Är väl bara att byta själva motorn, ha kvar gammla elsystemet osv.
Ka
19
KarlStegefors
525i touring -03
Så allt kommer passa när vi satt i motorn! Är inte så kunnig när de kommer till BMW därför jag frågor
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Av ren nyfikenhet,hur lyckades du blåsa den gamla motorn?
em
906
em3
M3 cab -03
Min gissning;

Du Karl, 19 år, kan gasa, och gör det!!!

"Blåsa en motor" kan ju i princip vem som helst göra/råka ut för, risken minskar drastiskt vid god/relevant service och gott omdöme, t.ex. varmkörning innan full gas, mm.mm....men det visste du kanske, otur kan komma ändå, så deppa inte...

Det finns nog inte mycket, som kopplar motorfunktionen till växellådan, jag kan inte komma på något. Men det kan kanske finnas, ingen aning om vad det det skulle vara. Någon annan som vet, och kan hjälpa karl??

em3

em3
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Bara byta. Du får ju självklart flytta över svänghjul och koppling.
Ka
19
KarlStegefors
525i touring -03
Ja. Det här låter ju som en bortförklaringar. Men min kompis övervarvade den när jag satt bredvid eftersom jag druckit. Han drar den till varvstop på trean sen råkade han skicka i trean. Sen gick motorn upp Ivar och tvärdog. Finns ingen service som kan motverka de!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.