AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
727

318is går ojämnt vid start

Tjena! fick ingen vidare respons på förra inlägget så gör ett försök till! Har som sagt en 318is som när jag startar går väldigt ojämnt i ca 1 minut tills man varat upp till 3000 rpm några ggr (på 1,2,3 och 4:an typ)

Jag vet att när man startar motorn när den är varm sker samma sak och tempmätaren hoppar upp och ner när den håller på att hoppa mellan rpm:en. Vet också att utomhus temp mätarn visar runt -20 till -30 grader när det är plusgrader ute.

Gummibälgen/insugsbäljen hörde jag också att det kunde vara, har klämt och hållt på med den utan någon vidare förändring men den har lite sprickor här och där vars jag ej vet har gått igenom helt eller ej.

Hoppas på lite hjälp denna gång!
Mvh BadEldh
We
2.004
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Byt insugsbälgen, det kostar inte många kronor. Kolla om du har bra jord i motorn också. Enkla grejer först. Passa även på att kolla vakuumslangarna så det inte är några sprickor i dom.
Jag hade tänkt att göra det, något tips på vart man köper den som billigast? låg budget för min del :/
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla hos BMW, de brukar inte kosta mer än 150-200 kr.

I övrigt bör du göra en felkodsavläsning för det kan vara t ex. kamaxelgivare eller något annat som är knas.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Okej Johan! Jag ska börja med att byta bälgen ev kolla vakumslangarna och om det inte blir bättre börjar jag med felkodavläsning!

Ska göra service med nya tändstift, olja(oljefilter), luftfilter och bälgen nu i veckan så får vi se om det blir bättre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.