|
|
|
|---|---|
|
Hallå, fick ett spännande fenomen i bilen igår. Stängde av den mitt på en långresa och döm på min förvåning när bilfan vägrar gå runt på startmotorn hur jag än bär mig åt? Slog på tändning, i med koppling och start, inte ett livstecken. Alla lampor lyser som dom ska, man hör bränslepumpen fram surrar på men inte startmotorn, helt död. Inte en enda felkod. Som tur var stod jag i en backe så fick rulla igång den, vilket gick bra. Så jag körde den hela vägen hem, for bort till garaget för att ställa bort den och byta bil. Tänkte då att jag skulle prova igen, och tro på fan att starten går hur fint som helst! provade säkert 10 ggr, inga problem. Och idag har det varit lite samma visa, när den väl har bestämt sig för att inte starta så är den stendöd, men hux flux när man varit ute och kört, stängt av, så funkar det hur bra som helst igen oavsett hur många ggr man provar. Har nytt AGM batteri 95Ah från biltema, inkodat med INPA Man ser att bilen registrerar kopplingspedal i INPA, så de är inte det Inga felkoder i INPA heller. Ringt 2 BMW verkstäder, ingen hört talas om dylikt. Startmotor? Relä? Spöken? Bilen i fråga har gått 20200 mil Tacksam för svar! Mvh Peter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.