|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag som många andra har skrammel från framvagn vid lite ojämnheter. Har googlat och läst på i veckor och kommit fram till att det kan vara lite olika orsaker, men främst drivknutarna samt "skrammelstaget". Så jag håller på att ta in lite service offerter, från BMW och andra välrenommerade verkstäder. Som nybliven X3 (3.0i, 2006, 9600 mil) ägare så vill jag ju såklart kolla i forumet om det är dyrt, billigt och "rätt" saker jag fåt offert på. Ska erkänna att jag gärna kör och ogärna mekar... Vad säger ni om nedan offert och kan det vara rätt medicin för att bli av klonkande i framvagn? - - - - - ARBETE SPINDELLED 1,00 700,00:- ARBETE STABSTAG 0,52 364,00:- 31-1192 STABILISATORSTAG 1,00 122,36:- 33-1101 SPINDELLED 2,00 676,20:- Totalt pris inkl moms: 2461,00:- | |
|
Hej igen, För samma förfrågan fick jag detta pris hos BMW: 5.585kr inkl moms 2 spindelleder samt 2 krängningshämmarstag (skrammelstagen) inkl montering och moms. |
|
|
Ja det är väl den skillnaden i pris man kan förvänta sig. Ditt första alternativ är väl tom billigare än Mekonomen. Nisses cykel och motor?;) EB |
|
|
Det är Solna Bilteknik, som vad jag förstår det klarar sig väldigt bra i Kalla Fakta och andra tester. Har använt dem förr och har bara bra saker att säga om dem. Men självklart vill man ju helst använda märkesverkstad, men inte till vilket pris som helst... |
|
|
Solna Bilteknik har fått hur mycket kritik som helst och det finns exempel där de till och med inte bytt delar de tagit betalt för. Sök lite här på forumet. Jag skulle själva inte lämna en Lada ens till dem. ------- //Lövet |
|
|
Solna bilteknik kan ju knappast benämnas som välrenommerade. Skulle heller aldrig lämna in en bil hos dom. Kolla med GW Engineering eller Bil o motorteknik. |
|
|
Oj, det har ni verkligen rätt i! Var ett tag sedan jag använde dem och då funkade allt perfekt, fick de utbytta delarna i bagaget och var väldigt nöjd. Såg de bytt regi på bolaget och efter det verkar det hagla av missnöjda kunder...trist.. Tack för tips på alternativ! |
|
| Det verkar inte ens som de kan plussa ihop offerten? eller är det du som skrivit fel? | |
|
Jag har kopierat rakt av, dock föll "miljöavgiften" bort på 53.20kr, vilket gör samtliga uträkningar än mer förvirrande. |
|
|
Tog upp kontakten med BMW som förklarade att "skrammelstagen" heter Pendelstöd. Blir märkesverkstad och enbart byte av Pendelstöd. 31352357881 REPARATIONSSATS PEND 1.0 665.00 665.00 BYTE BÄGGE FRÄMRE KRÄNGNINGSHÄMMARSTAGEN (SKRAMMELSTAG) BÅDA TRYCKSTÄNGERNA FÖR KRÄNGN 875.00 INGSHÄMMARE DEMONTERINGOCH MON TERING/BYTE SUMMA ARBETE 875.00 SUMMA MATERIEL 665.00 SUMMA JOBB 2 EXKL MOMS 1540.00 SUMMA JOBB 2 INKL MOMS 1925.00 |
|
|
Danviksbil.se är en klippa annars. www.claus-autoparts.se har bra och kostnadsvettiga delar till de flesta BMW:s. Mvh Asken |
|
|
"... www.claus-autoparts.se har bra och...." Vet någon var www.claus-autoparts.se har tagit vägen. Jag får "Server not found" |
|
|
Stängt pga Oktoberfest;)? EB |
|
|
Bara gissar att den gode Claus inte är online, dvs sjuk men har ingen aning. Nytt ställe för service jag kan tipsa om är: Länk Lite humor med en BMW som jag har är där nu och en till kommer det. De är riktiga mekaniker som kan skruva förutom att koppla upp datorer. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.