|
|
|
|---|---|
| .. eller krävs det nån speciell HW/SW? | |
thekinglives |
Du behöver en röststyrningsmodul också...samt eventuellt andra kopplingsdelar beroende på hur din bil är utrustad. |
|
Ja, det går att aktivera röststyrning genom att lägga till option 620 i FA och koda berörda ECUs (skulle tro det är HU_CIC (om du har navi professional), KOMBI och kanske SZL (för att aktivera knappen i ratten). Man kan ju koda hela bilen om man är osäker. Det behövs vad jag vet ingen speciell modul för detta men en mikrofon behöver monteras i taket vid solskyddet. Det svåra (eller dyra) är att röststyrning kräver en FSC-kod för att tillåta funktionen vilken måste köpas från BMW och importeras i E-sys. |
|
|
Tack, Jag har HU_CIC och mic till den inbyggda handsfreen, räcker det med den? FSC-koden köper man i en BMW verkstad? |
|
|
Osäker på om det är en och samma mic men det borde det vara tycker jag. Koden ska kunna fås på en auktoriserad BMW-verkstad men de är väldigt dyra vad jag vet och jag vet inte hur man importerar den till bilen tyvärr. |
|
|
@Garpen, om jag förstått det rätt har du en retrofit scriptaktiverad CIC. Misstänker att dina cert inte är till ditt chassinummer vilket med största sannoliket innebär att du inte kan beställa detta på BMW. Kontakta han som sålde och aktiverade din CIC är min rekommendation. |
|
|
Om den är skriptaktiverad, kolla i skriptet om FSC-koden för voice control är med där. Titta efter FSC-kod 17. Om den är det så är den redan aktiverad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.