|
|
|
|---|---|
| När jag bromsar med bilen så skakar det i ratten och bilen skakar i sidled. Det spelar ingen roll om jag bromsar hårt eller mjukt. Det konstiga är att ibland försvinner det, jag har kollat bromsarna runt om, skivorna är fina och beläggen är inte ens halvslitna. Däremot så var 2 av packningarna eller plastringarna som sitter i fälgarna helt utslitna. Kan det ha med detta att göra? Däcken är regumerade, kan det ha inverkan på hur bromsarna slits? | |
|
Börja med att byta ut centreringsringarna! De brukar ofta ställa till med de symptomen du beskriver. Mvh |
|
| Jag fick stora problem med vibbar i min bil efter jag bytte belägg fram. Skivorna var fina och det fanns ingen fel i framvagnen. Det var kraftiga vibrationer som kändes i ratten och i karossen. Inget fanns i pedalen. Eftersom jag inte hittade något annat fel bytte jag skivorna fram ändå och problemet var ur världen. Skivorna var inte skeva, men däremot fanns det en liten rostkant längst ner på baksidan av skivan. Det var förmodligen det som orsakade vibrationerna. | |
MGL |
Jag har haft exakt dessa symptom på 2 st E34. Mellan 15000-20000 mil är det i regel dags att byta custerstag det är två kraftiga stag i framvagnen som sitter vågrät monterade på varje sida,i ena änden sitter en gummibussning som stabiliserar hjulen i längsled.När denna bussning blir sliten kan följden bli kraftiga vibrationer och skakningar vid inbromsning.Jag har nyligen bytt på min senaste bil (540) symptomen försvann direkt. Jag betalade 2.340:- för 2 stag inkl bussningar på BMW 1200:- för arbetet.(på min förra bil bytte jag själv,det är lite bök om man inte har specialverktyg men det går,det tar bara lite längre tid. MGL |
| Tack för svaren!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.