|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skrev en tråd innan att min PDC hade lagt av. Hitta felet antagligen har jag pillat med för mycket säkringar o glömt o stoppa i säkring 7 på 5amp. Nu funkar PDC iaf efter flera dagar felsökning *pinsamt*. Men jag gick in i inpa och där visar PDC att värdena för mätning är 30cm. Och jag märkte också att den börjar varna senare än vad den gjort innan. Finns det nått sätt att programmera in att dom skall börja mäta från ett längre avstånd? Försökte göra ett test på pdc men det stod nått på tyska o 20s. Men det verkar inte vara nått fel på någon av sensorerna för när jag backar o har pdc inkopplat mäter alla i cm som likvärdigt. Om man backar mot en plan vägg med bilen rakt. Tack på förhand. | |
| När jag Är inne på inpa och mätning av pdc o backar ska det stå. | |
|
Du kan ju alltid göra en "revert back to stock" kodning på modulen. Då blir värdena som de var från fabrik. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag förtydligade lathunden lite om du undrar varför det är blandat engelska och svenska;-) 1. Load NCSExpert. 2. Load Profile and select Expertmodus(offen) 3. F1 (VIN/ZCS/FA) 4. F3 (ZCS/FA f .ECU) 5. Choose the car (E89 i ditt fall, e90 ingår i e89 familjen) 6. Select CAS (Nu hämtas bilens Vin nr etc) 7. F6 (BACK) 8. F4 (Process ECU) 9. Select the Module you want to Revert back to Stock. 10. En ruta med "Enter SGET data" kommer upp, tryck "Ok". 11. F3->Execute job 12.Klart Mvh Ola |
|
| Tack Ola!! Jag ska testa detta. Vet du förresten varför det kommer upp en ruta på som det står på tyska nått om 20s. Detta händer när man ska köra test på PDC. Alltså man kommer inte in på testet. Bara på mätavstånd. | |
|
Nej, just det vet jag inget om. Mvh Ola |
|
| Ola:Testade men tyvärr ingen skillnad. Vet inte om man kan gå in i modulen o göra nån ändring men vågar mig inte på detta :-). kan ju vara så att den börjat mäta såpass sent innan också. Men tror inte detta. Vore grymt om nån annan med E90/91 kunde kolla hur tidigt deras p-sensor börjar varna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.