|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har nu bestämt mig för att ta ut en 330e som personalbil och behöver hjälp med färgval och nödvändig utrustning. Det ingår redan mkt utrustning till denna bil om man väljer m-paket som jag vill ha, men vad mer kan va bra? Har sj tänkt på följande: Färg: Alpinvit II (Safir svart som alt 2) Utrustning: M sport paket 19" fälgar 403 Park sensor bak och fram Elek infällbara speglar Solskydssgardiner bak + sidor Hade valt tonade rutor först men ändrade detta till gardiner istället då vissa i familjen inte gillade det:) Men kan fort övertyga dem om det är ett måste?:) Vad tycker ni, hur hade du valt? Ser fram emot era åsikter;) Med vänlig hälsning, BMWmsport | |
| Dragkrok är ett billigt tillval när bilen är ny men inte sen. Det skulle jag valt. Eller det kanske inte går på 330e? | |
| Estoril!!! | |
|
Bra val :). Jag har beställt en 330e MSport 19" Alpinvit. Valde bort den safirsvart bland annat pga att jag tycker att svart är så svårt att hålla rent. Mkt handlar om tycke och smak. La till följande. Loungepaketet då jag giller taklucka. Paddlar om jag blir sugen på att busa på småvägar Speed-Limit info då det är så enkelt att råka köra för fort med den bilen. Svankstöd då jag ibland kör längre sträckor. Sist men inte minst, övertala personen i familjen och ta tonade rutor istället för gardiner.... Var i samma situation men lyckades med övertalningen |
|
|
dragkrok går ej att få till denna bil. Håller med om att Estorilblå är väldigt fin färg, blir antingen den eller vit. Just nu e d fler röster på vit i familjen. |
|
|
gtcha: grattis till en fin bil! Kan tänka mig lägga till lounge paketet om priset inte sticker iväg allt för mycket. |
|
|
Godmorgon! Fråga till er experter: hur viktigt är tonade rutor för andrahandsvärdet? Spontant tänker jag att ju neutralare en bil är desto mer är chansen för bättre andrahandsvärde? Tänker jag rätt? |
|
|
Tror inte det har någon nämnvärd betydelse. Det avgör inte ett begagnatval, framförallt inte eftersom det går att ordna i efterhand. ------- //Lövet |
|
| Det har nog ingen drastisk effekt på andrahandsvärdet. Personligen tycker jag det kan vara snyggt om alla rutor är tonade lika mycket, men fult om bara bakre halvan av bilen har tonade rutor. | |
|
Hej, Tack för erat svar! Tänker lite i dem banorna... |
|
|
Personligen tycker jag din spec ser kanon ut, mer behövs inte egentligen. Gardiner har högre imp faktor på de små passagerarna än tonade rutor, fördelen med gardiner är ju att de inte alltid måste sitta uppe och skymma sikten. Toning går ju även fint att ordna i efterhand. Jag hade lagt till Harman/Kardon ljudet då jag uppskattar bra ljud i bil, annars klockren! |
|
| Michael561: tack för ditt svar! Tänker precis som du angående gardinerna, smidigt och bra, samtidigt kan man välja om man vill fälla ut dem. Kanske lägger till HK ljud också;) | |
Transocean |
Läder? Antar att Tyg/Alcantara är standard? |
|
Hej, Skippar nog läder klädsel, tycker det som ingår är rätt fint, sen kostar det en hel del att lägga till läder såg jag. Frågan är hur mkt man får tillbaka vid försäljning pga lädret... |
|
|
Min spec: Färg B45 Estoril Blue Klädsel HAAT Tyg 'Hexagon'/alcantara antracit Utrustning, paket 7LF Model M Sport 2PE 18" Lättmetallfälg stjärneker 400 M 465 Genomlastningslucka 481 Sportstolar 493 Förvaringspaket 4WF Interiörlist Aluminium Hexagon med accentlist Blå matt 507 Park Distance Control (PDC) bak 563 Belysningspaket 5A1 LED-dimljus 5A2 LED strålkastare 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZPH BMW eDrive Package 5AS Driving Assistant 609 Navigationssystem Professional 6AK ConnectedDrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning 6UH Traffic Information ZNN Navigationspaket Utrustning, fabriksmonterad 521 Regnsensor 534 Klimatautomatik 676 HiFi Högtalarsystem 6S4 Svensk språkversion Change in paket 7LF 5DF Aktiv fartpilot med Stop&Go Utrustning, standard 205 Automatisk växellåda med Steptronic 216 Servotronic 258 Runflat däck 2PA Låsbara hjulbultar 2VB Däcktrycksmonitor 423 Velourmattor 428 Varningstriangel 494 Stolsvärme fram 4AE Armstöd fram 502 Strålkastarspolare 575 Extra 12 Voltsuttag 5DA Deaktivering Passagerarairbag 6AC Intelligent emergency call 6AE TeleServices 6AG eDrive Services 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll 885 Svensk instruktionsbok 8SM Chassinummer i framruta 9AA Transportskydd |
|
| Pär:an: Mycket bra spec! Kommer också köra på Hexagon Alcantara stolarna, tycker dem är snygga och passar m sport paketet bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.