AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.257

Dieselvärmare startar larm?

ts
71
tsa
X4 -16
Temperaturen var ju närmare noll i natt så jag tänkte testa dieselvärmaren i nya bilen. När jag kom ut till bilen stod varningsblinkersen i full blink så det verkar som om larmet hade gått. Kunde inte se någon åverkan på bilen så jag utgår från att det var dieselvärmaren som hade utlöst larmet. Någon annan som har varit med om det?
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Vad är det för typ av larm? BMW Original?

/J.I
ts
71
tsa
X4 -16
Ja, BMW Original
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Har varit med om att en elektrisk kupévärmare får larmet att gå igång. Har dock inte hört talas om att original dieselvärmare skulle ge samma reaktion.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
F11 med org larm samt dieselvärmare. Har aldrig utlöst larmet och jag använder värmaren varje dag på vintern.
ts
71
tsa
X4 -16
Har aldrig varit med om detta på gamla bilen, som hade eftermonterad dieselvärmare och originallarm.

Den nya bilen har fabriksmonterad dieselvärmare och det borde ju inte vara sämre. Jag får väl hålla koll på om det händer igen.
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
GÅr det inte att kalibrera känslighet på larmet -vilken sensor löser ut?
Är det BMW och BMW brode ju grejorna lira ihopa - det hade jag reklamerat. Är det däremot något som är icke-BMW så kan ju inte BMW lova att det funakr men det borde ävl gå att kalibrera - eller är något knas med värmaren som går att åtgärda - vibrerar den så bilen skakar kanske den inte sitter fast korrekt.

Lycka till!

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
St
94
Strålaren
E61 523i -06
Tror det är nån kupesensor som löser. Jag hade problem med det och det löste jag genom att trycka en gång till på låsknappen för då stängs den sensorn av (bekräftas av att clown-näsan på backspegeln lyser rött i någon sekund). Men visst, det är ju lite "B" att behöva göra så.
St
94
Strålaren
E61 523i -06
Men som tidigare sagts, är det ett tillbehör du beställt av bmw, se till att reklamera istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.