|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Någon som vet en bra verkstad i Gbg som kan byta kamkedja på en E61 525d -09 De stora auktoriserade verkstäderna tar 1200-1700:- i timmen... för mig helt ofattbart att folk betalar den timpenningen på en gammal bil, eller egentligen oavsett ny eller gammal bil. Förhoppningsvis kommer bolaget ta en stor del av kostnaden men om icke så åker jag på en reparation på närmare 50.000:- så om så blir tänkte jag kolla om det finns någon i Gbg som är duktig men som inte tar ockerpriser. Materialet kostar inte många tusenlappar och jag köper inte att det tar en vecka i arbete räknat på 1200kr / timme att plocka ur en motor, byta kedjan och sedan återmontering i bil. Mina mekaniker på jobbet demonterar en inombordsmotor på en båt, byter oljepump och tråg, återmonterar och provkör båten igen inom 10 timmar och jag vill lova att det är ett rent helvete många gånger att få ur en båtmotor. I vissa båtar får motorn demonteras så man i stort bara har blocket kvar att lyfta ut. Behöver båten sågas upp tillkommer ju däremot både arbetstid, material och kostnader. tacksam för tips :) |
|
Bo Jimmys i Mölndal? Jag tycker de har gjort bra jobb på mina bilar. /Mats |
|
|
Hur långt har bilen gått? Om det går på maskinskadeförsäkringen, vad spelar det då för roll vad verkstaden tar för timpris eller antalet timmar, du lär ju hamna över självrisken ändå? Då är det väl bara att ta den BÄSTA verkstaden? Är det ett haveri? |
|
|
Jag lät byta kamkedja på min 523i e60 förra månaden, på Orrekulla industrigata 28. Motorn behövde ej lyftas ur, men specialverktyg behövdes, varför min vanliga verkstad, Gbg bilservice inte kunde göra det, utan rekommenderade denna firman. Hela kalaset gick på 8300:- Nu är ju min en bensinare, hur det är med diesel, vet jag inte. BMW CS #5206 |
|
| Schmidemann! 995:- ink moms i timman. Grymt trevliga o bra att ha att göra med. | |
| Jag lämnade in bilen i Vara en gång, inte världs ände från GBG, men priset var nästan fånigt mycket billigare. Så mitt tips är att ta in offerter på hyggligt avstånd från götet. | |
|
Robert! Bytte du kamkedja då, och vad kostade det isåfall. Varför jag frågar är för att jag bor utanför Vara, och kan ju lika gärna lämna bilen för kamkedjebyte där. BMW CS #5206 |
|
| Christer. Jag bytte inte kamkedja vid det tillfället. | |
|
OK, då blir det Orrekulla igen, han jobbar bara med BMW och är duktig på det. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.