|
|
|
|---|---|
|
Hej, mina Bridgestone RFT är äntligen nere på olaglig nivå och jag kikar på nya icke punkteringssäkra alternativ. 225/45-17 Funkar det med budget/premium typ Kumho/Hankook eller är det bäst att satsa på ett dyrare? Vill ha stabila däck som inte slits extremt och eftersom bilen körs "normalt" så känns sportdäck överflödigt. Nån som köpt nyligen och kan rekommendera något? Handlaren hemma erbjöd Michelin Primacy 3 eller Bridgestone T001 för ca 1400 st. | |
|
BMW 7 serien levereras med hankook däck. Funkar det för dem så borde det väl funka för dig? Länk |
|
| Kan varmt rekommendera Goodyear Asymmetric 2. Bra slitstyrka och livslängd. Riktigt bra grepp på både vått och torrt. Rejäl fälgskyddskant. Kolla bythjul, de har både Asymmetric 2 och efterföljaren 3 som nyss släppts. | |
|
Michelin brukar vara bra ekonomiskt när man slår ut livslängden på totalpriset. Bridgestone skulle jag definitivt inte betala "Michelin-pengar" för! Bridgestone är överprisade enligt mig (och många däcktester)... Hankook-däcken som BMW och Mercedes levereras med, verkar slitas snabbt enligt det jag har läst. Jag skulle nog satsa på det helt nya Michelin Pilotsport4, de kostar oftast ungefär samma pengar som Primacy3. En sida som är billiga på Michelindäck är popgom.se (ägs av Michelin!). Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Fick pris på 1275 kr st pålagt av en småhandlare nu på pilot sport 4 så provar kanske dem, priserna online är lockande men sen ska dem ju krängas på också och erfarenheten där är lite sisådär när man kommer med lösa däck :-) |
|
|
Peddan. Många av onlineföretagen har avtal med däckföretag runt om i landet så det argumentet håller inte. Vet att nör jag beställde mina contisport via bythjul så var det samtidigt kampanj på Michelin Pilot sport 4. Borde valt sistnämda... |
|
| Slog till på en uppsättning Goodyear Asymmetric 3 på Bythul.com. Åkte runt på RFT tidigare och kan bekräfta att det känns som en helt ny bil! Betalde c:a 5300 för däck inkl montering och balansering, väldigt prisvärt tycker jag! | |
| Gick från GY As. 4 till PS4. GY var mycket bra, PS4 en nivå ännu bättre. | |
| Japp det blev Michelin PS 4, underbara däck, blev som en ny bil jämfört med de gamla RFT. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.