AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.192

Mineral- vs Spacegrå F11 M-sport

FD
52
FD V70
BMW 520D Touring Modern Line-14
Beställt en mineralgrå M-sport F11 med 19" etc.

Har spacegrå på min nuvarande 520d Modernline 2014, därför valde jag inte samma nu trots jag alltid tyckt den är grym i komb med shadowline. Beställt mineralgrå efter stora tvivel mellan den, vit, carbonsvart och silver.

Vad säger ni, ska man byta till spacegrå och få samma färg igen på sin 5 seriekombi, fast den här gången helt annorlunda med M-sport, shadowline, stora hjul, panormama etc etc. Den ljusare grå space framhäver alla M-sport detaljer snyggt, men är ju en äldre färg?

Tvivlat en månad nu i färgljungeln, hehe🙈🙈

Henke
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Det där är svårt, hade carbonsvart på min förra
men kunde inte ta samma färg igen även om
den ser grym ut med den grå difusern bak.
Blev spacegrå för min del.

Mvh Jonas B
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Tycker mineral ser mer påkostad och levande ut än space som ser platt ut i jämförelse.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Jag tycker mineral är mycket snyggare. Det är dock högst subjektivt. Men har du redan haft spacegrå känns det som att valet är enkelt. Inte köper man samma färg igen.
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Är inne på samma spår som Dm3, mineralgrå är snyggare än spacegrå i min högst subjektiva bedömning. Håller också med om att ombyte förnöjer, har en mineralgrå F31 nu men har just beställt en "mediterranean blue" F11...inte för att jag är missnöjd med mineralgrå utan mer för att det är "trevligt med något nytt"..

/J.I
FD
52
FD V70
Köper resonemanget helt, men då byta från space till mineral är ju inte wild and crazy🙈, kanske man skulle köra på silver istället, Carbonblacker ser så fruktansvärt slitna ut på kort tid!

Henke
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Silver är kanonsnyggt med M-sportpaketet! Dessutom relativt okänsligt (estetiskt alltså) för smuts.
FD
52
FD V70
Blev glaciärsilver till sist efter många om och men mellan den, mineralgrå och carbonsvart. Känns lite mer exklusivt och inte lika uttjatat som vitt men blir snygga kontraster till alla svarta detaljer och den mörkgrå difusern, panoramataket och 19" M351. Beställt original M5 LCI njurarna också, de med dubbla ribbor i svart high gloss med inramning i krom, M5 får tas bort och bara M sättas tillbaka snyggt, blir en tuff M-sport hoppas jag:-)

Henke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.