AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
956

PDC och fjärrlås ur funktion?

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Hej för några dagar sedan slutade mitt fjärrlås att funka. Idag märkte jag att PDC fungerar inte heller längre. Har kollat antennförstärkaren o kretskortet hade ärgat på flera ställen. Jag undrar om antennförstärkaren har något att göra med pdc? Sitter ju ett flertal kablar kopplade till antennförstärkaren. Eller har pdc enbart med sin egna modul att göra? Det går ju ett jävla gäng kablar från två kablage på pdc modulen.

Känns otroligt att både antennförstärkaren och pdc modulen lägger i princip samtidigt?
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Testade att byta pdc modul med brorsans men det hände inget. Vad jag läst mig till så verkar pdc modulen stänga strömmen till alla sensorer om en slutar funka. Så testet med att känns sig fram på sensorerna verkar inte funka. Inga av mina sensorer funkade det inte på iaf. Alla sensorer funkade tricket på brorsans bil. Men hans pdc fungerar :-). Kollade även kretskortet i pdc modulen o det var som nytt!
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Hej igen! Kollade säkringarna 7 och 63. Dom ska tydligen gå till pdc enligt säkringsschemat. Men har ingen säkring på på 7:an? Kollar man säkringsschemat så e det pdc och ett hus med pil på säkring 7 och 63. Någon som har säkring på 7:an? Bilen är en 320d -09
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Nån som sitter med info?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.