|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kolla så det inte är dålig kompression i cylindern. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Den tar ingen olja alls, har inte gått åt något sedan bytet förra hösten(enligt idrive). Ser ljus och fin ut också. Vanosventiler är en annan gissning? Om det inte är någon av de övriga spridarna som är boven i dramat, skulle det kunna vara någon ventillyftare som lagt av? Hur fixar man i så fall sånt? Känns som att det skulle kosta en förmögenhet? Billiga delar men jobbet måste ju vara hiskeligt? Vad landar sånt på? :( Bilen är fullservad enligt bok och har inte gått 10000 mil ännu, känns ju inte direkt kul... |
|
| En fråga, är det en Auktoriserad BMW verkstad eller Mekonomen, spridarna måste programmeras in med rätt nummer som det står på spridarna. | |
| Har bara bytt en spridare men den är programmerad, kollade det för säkerhets skull. Det mest troliga är nog ändå att det är ytterligare spridare som är dålig även om misständningen ligger kvar på treans cylinder... | |
|
Lyftarna ger inga missljud ifrån sig vid start, inte som jag kan höra i alla fall och bilen går för det mesta helt perfekt när den är varm...Helskumt! Drar ingen olja, ryker inte eller på något annat vis beter sig märkligt. Som sagt en ny spridare, stift och spolar men fortfarande risig kallstart...Fortfarande misständning på samma cylinder...Blir fan tokig på det här! Man ska ju inte behöva skrota en åtta år gammal BMW som inte gått 10000 mil?! |
|
|
Hade precis en likadan historia med min bil förra året. Efter många turer blev det att byta samtliga spridare efter att bmw konsulterat supporten i tyskland. Jag hade också bara felkod på 1 cylinder. Bytte spridare på den men ingen förbättring. Uppdaterade även programvara, bytte nox, tändstift, och kollade komp samt så letade bmw efter repor i cylindern.. Efter jag bytt alla spridare har bilen gått som en dröm. Vet att det är dyrt men tror tyvärr att det är det rätta att göra för dig. Lycka till /Andreas |
|
|
Låter ändå rätt bra, vill bara få bilen att gå som den ska och vill hitta felet. Att det kostar en slant är surt men det är ju bara att bita ihop. Tack |
|
|
Som jag skrev tidigare, Ok, men tycker du ska byta alla o ta den smällen, så slipper du åka som en jojo till verkstad. Hatade bilen när problem var som värst, 3 verkstads besök inom 2 veckor. Bytt allt o kör 98 så slipper du problem sen. Pajar en tändspole så byter du den på 10 minuter, kostar 200-300 kronor/st. Går sönder pga insprutningsmunstycken sotar igen. Lycka till. IP: ...[.10.219] |
|
|
Jag hoppas du har rätt! Ska be att de går igenom varenda spridare en gång till! Borde ju om inte annat gå att se om stiften är sura efter misständningen? Hatar bilen just nu... |
|
|
Ja det är grymt sur utgift, men tror man vinner i längden på det. Kör sen på 98 o gör hjärna en långkörning nån gång i mellan åt. Leanburn tekniken är inte bra, då den sotar pga ändrade blandingsförhållande som ska dra mindre soppa.. Har åkt trimmad Saab i 10 år o gör fortfarande det, den har kostat totalt runt 17000:- på dessa år i service med delar inkl olja o filter. Drar mindre soppa än BMW:n och har 40 hästar till i stallet. Älskar ändå BMW:n nu då den fungerar. Har en 525 LCI. |
|
| Vad är det som gör att det inte går att köra dem på 95 oktan? | |
|
Uppdatering! I onsdags lät jag verkstan' byta resterande injektorer och nu går bilen precis så fint som en BMW med sexa ska göra. Slutet gott allting gott! |
|
| Roligt att höra att det löste sig för dig! Nu kan du njuta av en riktigt härlig motor på sommarvägarna :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.