|
|
|
|---|---|
|
Hej! Besiktigade bilen idag. (E60 M5) Inga anmärkningar åf kårz. Men, när jag skulle starta bilen och åka därifrån, så fick jag upp ett felmeddelande med stor text. Tranmission fault go to BMW service station eller ngt liknande. Släkte tändning och väntade 10 sekunder och voilà ...borta. Har inte fått det igen och aldrig haft det tidigare. Har inte kopplat in INPA ännu då datorn kraschat... Har inga felmeddelande på display el dylikt. Det enda som de gjorde och alltid gör på besiktning var att lyfta upp den fram och bak. Känna efter glapp i lager/länkarmar/bussningar o dylikt. Bilen går bra och är välservad. Gått ca 6800km. Ingen buskörning... Idéer någon? | |
|
Kan de ha låst hjulen vid bromsprovet så att bilen dog? Det skulle kunna påverka koppling och smg på något sätt? EB |
|
| Troligast bara ett "error" då det vekar vara en vanligt återkommande fråga på m5board förut. Är det första säsongen med bien? Har själv fått det och frågade på BMW om detta och fick svaret att det är ett vanligt felmeddelande som oftast försvinner när man gör som du nämner. Inte lönt jaga upp sig för mycket men om det inte försvinner måste man kolla upp det mer noggrant. | |
|
Låter rimligt. Mvh 427cu |
|
|
..jag menar att bilen varnar om man lämnar den utan handbromsen ilagd och utan växel i. Då varnar bilen för detta vilket innebär att det finns ett aktivt varningssystem. OM man då lyfter bilen först fram och sen bak så att stötarna fjädrar ur plus att man snurrar hjulen inbördes ett och ett. Då kanske det är rimligt att bilen läser av via ABS-givarna och dämparna att något är konstigt. Trevlig helg. Mvh 427cu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.