|
|
|
|---|---|
|
Hej! Går och funderar på att rostskydda min E30 cabriolet själv. Sitter någon på sprutschema för detta? Tips på rostskyddsmedel? Finns "luktfritt" medel å i sådana fall funkar det? Förra gången jag gjorde ett rostskyddsjobb blev jag inte poppis hos övr familjen då det luktade rätt mkt i garaget där bilen stod efter jobbet. Är svart "body" under listen och i nedre delen av karossen. Har någon tips på bra medel?! Strålkastare fram. Lite nötta och trötta. Är det lika bra att byta ut hela strålkastarna vs enkom glasen? Reflektorerna ser ju bra ut... Men bilen e ju 25 år... Har någon tips på handlare som har vettigt pris på dessa? Typen är Hella smiley... Trevlig helg! | |
|
Så vitt jag vet så går det bara att byta glasen på halvljusen, inte på helljusen. Verkar stämma enligt Realoem med. Länk Jag tycker dock absolut att du ska hålla dig till original(Hella) då många eftermarknadsstrålkastare tyvärr har halvkass ljusbild/ljusutbyte enligt mig. Sen tycker jag även original passar bättre utseendemässigt. |
|
|
Tack för input kring strålkastare! Ingen som har schema för rostskyddshandling? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.