|
|
|
|---|---|
|
Hej Hur får man bort denna Länk biten på ratten? Det matta har skalats av och ser hemskt ut, måste byta men hur får man bort den? Har Googlat halva kvällen men hittar inget. Jag hittar endast ett skruvhål på baksidan av den nedåtgående ratt-ekern. Men ser man på bilden så är det flera ställen som jag förmodar den ska skruvas fast i. Måste man ta bort centrumkåpan med krockkudden i? All info mottages tacksamt. Todde | |
|
Japp du måste bort m airbag. Sitter i samma sits men har inte kommit t skott. Inte jättekrångligt, finns utförliga instr på nätet. airbagen har jag respekt för. Ploppa bort rattcentrum via hålet på baksidan är vägen framåt. Har sett bra bilde på 5series.net kolla är. |
|
|
Aj aj ... då överlåter jag det till bilverkstan så slipper jag köpa en ny airbag. :) Tack för infon. Todde |
|
| Airbagen kommer inte skjuta om du tar loss batteripolen först. | |
| Precis...Koppla loss batteriet. Vrid nyckeln (om sådan finnes) till "startläget" några gånger, detta för att tömma eventuella rest-spänningar i kondensatorer mm (jag vet rätt onödigt men men). Vänta ca 15 min. Demontera airbagen, lägg den nånstans säkert med bag-sidan uppåt. | |
|
Med min otur så skjuter jag den garanterat. :) Finns det ingen guide med bilder / video? Todde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.