|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, klantig som jag är så har jag slagit sönder gängan lite grann längst upp. Fick fram till att det var M24 0,8 kan det stämma? Vart kan man ta reda på vad det är för gänga samt gängsnitt! Hoppas någon kan hjälpa! Mvh Andreas :) | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Välkommen! Nja, 0.8 i gängstigning är det inte (tror inte att det ens finns som fingänga till M24). Det är garanterat M24x1.5 gänga (3.0 i gängstigning är standardgänga för M24, sen är 2.0, 1.5 och 1.0 fingängor för M24). Slog upp en E90 320d LCI på lite måfå (lite osäker på om jag prickade in precis trådskaparens bil) och kollar man i sprängskissen på just den så är det M24x1.5 gänga (se detalj #4) Länk Vill du vara 100% säker så tar du bara fram ditt skjutmått Länk och din gängtolk Länk och mäter. Du mäter hjulspindels diameter med skjutmåttet och det visar direkt gängans diameter (visar skjutmåttet 24.0 mm så är det M24). Du lägger lämplig gängtolk mot hjulspindels gänga och den gängtolk som matchar hjulspindels gänga visar vilken gängstigning det är. |
|
Tog med drivaxeln till jobbet & gängade upp så nu blev det helt perfekt! Stämmer bra med M24 x 1,5! Fortsättning följer ikväll då drivaxeln & navet ska tillbaks sen bör jag nog komma ut på vägen igen! Tack för hjälpen! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.