|
|
|
|---|---|
|
Hej! Går i tankarna om att skaffa en "ny" bmw. Har kollat på 330i e46 cupè. Har tidigare haft M3 e36 3.0 Tyckte om den riktigt mycket. Även fast det bara var 286hk så var det riktigt gött drag i den och den låg fint på vägen. Satt D2 coils på den. Jag körde den även lite på bana och tanken är att jag skulle använda min nästa bil till det också. Lite lättare trackdays då. Inga tävlingar eller sådant. Nu undrar jag. Hur stor är skillnaden på M3 e36 och 330 e46. Köper jag en e46 så kommer det visa modifikationer så som coils, bromsar och lite små saker. Läste någonstanns att man kunde plocka ut ca 250hk ur 330..? Är effektskillnaden stor mellan en 330 med 250hk och M3 3.0? Vad är för och nack delar med dem olika? Är tacksam för alla tips och åsikter som ni har. Har ni förslag på andra modeller än dessa två så får ni gärna säga det. :) | |
|
Jag har ägt båda. En m3 limo 1997 och en 330 limo 2001. Jag säger utan att tveka det minsta: M3 E36 3,2. Har en av de bästa motorerna som gjorts. Jag körde ifrån många prestanda bilar med den vagnen........ 330 spelar på en annan planhalva när det kommer till allt utom komfort. Men det svåra lär bli att hitta en vettig bil. Fina såna börjar bli riktigt ovanliga. |
|
|
Förutom det som sagts En m3 e36 är en blivande klassiker som kommer att stiga i pris En 330 är är en blivande tonårsbil som bara kommer att gå ner i pris |
|
| M3 är M3 | |
| M3 E46 kommer alltid ha en särskild plats i kategorin ouppfyllda drömmar. När jag suktade efter den hade jag inte råd. Nu är den för gammal. Men jag undrar om det trots allt inte var E36 3,2 med de rakbladsliknande fälgarna som fick mig att bli intresserad från första början. Den är riktigt snygg. Hade jag bara haft ett garage. | |
|
Jag var på jakt efter 330 cab när jag av en händelse kom över fin m3 e36. Körupplevelsen mellan dessa skiljer en hel del, till m3:ans fördel. E46:an har dock en speciell plats som bmw modell för mig. Det var den som återuppväckte ett sedan längre slumrande bilintresse hos mig. :) /Mats |
|
|
M3 alla dar i veckan! Men den kostar mer (typ dubbelt) i inköp, betydligt mer i drift och oerhört mycket mer att försäkra. Dessutom kostar det seriösa pengar att rätta till tidigare ägares slarv okunskap och dåliga smak. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.