|
|
|
|---|---|
| Märkte här om dagen att mitt bil är högre på ena sidan! Mestadels högre där bak. vad kan det vara? Fjädrarna byttes för ca 10 månader sedan. Den har alltså "höjts". Båda var lika låga innan. Sen märkte jag att den ena sidan har blivit högre? Väldigt tacksam för hjälp! | |
|
Jag hade börjat med att lyfta upp bilen, ta av hjulen och sedan jämföra sidorna med varandra då kanske du hittar något som ser konstigt ut. Vanligt att fjädrarna går av bak på e46, hände lika på sambons. Borde inte ske om de var nya för 10 månader sedan kan jag tycka dock. |
|
| Hur mycket högre är den på högra sidan? | |
|
Är det monterat två lika fjädrar vid bytet? Någon stötdämpare som gett upp? Spår av olja på dem? Är fjäder av igen inom 10månder hade jag reklamerat. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Fel kan lika gärna vara fram. Går fjädern av fram då sjunker ju hela sidan oavsett fjädrar bak. | |
|
Hejsan! Tack så mycket för alla svar. Det är ju så att bilen har inte blivit lägre. Utan ena sidan har blivit högre. Inte kollat än då jag ej haft tid men tippar på att jöger bak fjäder ligger lustigt så den har höjts lite. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.