|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket kan dom dra när de är helt avstängda? Jag mätte och den börjar på 2,5A sen allteftersom den stänger ner system så stannar den på 0,4A och det känns ju som för alldeles för mycket. Vad är det annars som kan ligga och dra ström? Tänkte koppla ur allt som har med navin, blåtand och radion i bagaget och kika om det ger någon skillnad | |
|
Hej, Det finns ju en del skrivet om tjuvström här redan. Om du efter ca 16 min mäter 0,4 A, ligger viloströmmen (lite drygt) en tiopotens för högt. Att i så fall börja med radio och navi (antagligen på samma säkring) är inte fel. Men det finns många potentiella bovar. Sök här på forumet för vidare förslag och tips. /Lennart |
|
|
Hej På min e39 var det den elektriska kylfläkten framför kylaren som drog tjuvström. Helt sönderärgad inuti av vägsaltet. /Johan |
|
|
Det är lugnt det går ner till 0,00 efter 16min, däremot så har jag en blåtandsmodul till navigationen som när den är inkopplad så ligger den på 0,08A även efter 16min. Jag hade helt enkelt bara väntat för kort tid förut, batteriet jag har är inte helt kurant heller. Efter 3dagars laddning når det bara 72% av ursprunglig kapacitet så det bli byte snart. |
|
|
Det låter ju bra. Men noll blir viloströmmen (nog) aldrig. 20 - 40 mA, d v s 0,020 - 0,040 A, är det normala. Nå, det verkar ju inte vara någon ko på isen i a f. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.