|
|
|
|---|---|
|
Har försökt leta överallt på olika svenska hemsidor angående angel eyes efter monterings-kitt (bara ringarna alltså) men hittar ingen direkt återförsäljare, schmiedmann har bara ccfl men är ute efter LED eftersom de ska tydligen vara mycket bättre. Xenonkungen hade förut men kan inte hitta där heller.. Vad säger folket? Tacksam för tips :) | |
|
Många säger att LED ska vara bättre men jag körde själv med CCFL på min E46 och under de 6 åren jag hade bilen så fungerade de utan problem. Jag fick byta en av boxarna en gång men samma ringar satt i under hela tiden. De lyser starkt och färgen är bra. Länk Med vänliga hälsningar Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se www.schmiedmann.se |
|
|
Det jag har hört och sett så ska det vara så ja.. Det var ju skönt att höra men är ändå ute efter det säkra före det osäkra, dvs LED :) Men tack för input och svar tack! |
|
|
Hej Stod med i valet om vilket av alla olika sorter jag skulle välja när jag skulle köpa angel eyes till min e46. Jag köpte ett par starka ccfl då efter mycket övervägande och rådfrågande av olika personer så kom jag fram till att led blir för starkt. Allt flyter bara ihop och ser ut som en vanlig lampa när det blir lite mörkare. Jag är toknöjd med mina ccfl och dom lyser väldigt starkt och fint även mitt på dagen i starkt solljus. Har bara en dålig bild på garaget men kolla runt lite och bilda en egen uppfattning. Hittade denna som är tagen mitt på dagen (lite molnigt men den säger ändå en del) Du får nog zooma lite för att se :) Länk Denna Länk är tagen i ett mörkt garage på kvällen. Lycka till. M.v.h Rille En gång BMW, alltid BMW! |
|
|
Okej tack för din input, får man fråga hur starka dina är? 6000k? och vart köpte du dina? Måste säga att det såg väldigt bra ut faktiskt, nu blev det jobbigt.. haha. |
|
|
Hej Mina angel eyes är på 7000k, hade nog valt 6000k om jag kunde för nu är det lite för mycket skillnad mot mina andra Xenon-lookalike lampor. (Får nog köpa nya ;) ) Jag köpte mina via eBay, Tror jag betalde 300kr för dom, inte direkt plugandplay tyvärr men efter lite meckande så sitter dom och det ser bra ut. Jag använde tipset här på autopower när jag skulle byta. Synd att du bor en bit ifrån annars hade du kunnat fått sett dom live. Om du vill så kan jag fota lite bilder imorgon? Lycka till och vad du än väljer så blir det mycket snyggare än innan :) M.v.h Rille En gång BMW, alltid BMW! |
|
|
Ja jag funderar också på 6000k, det blir nog lagom :) Hört att LED ska lysa rätt starkt så vet inte om 5000k kanske räcker, vi får se vad vi hamnar på helt enkelt.. Är lite skeptisk till ebay så där vågar jag mig inte på någonting även om det är billigt. Hittade någon amerikansk och en holländsk återförsäljare, lite skeptisk till att inte köpa på svenska hemsidor men utbudet här verkar dåligt tyvärr :/ Det får du gärna göra om du har tid över tack, annars är det ingen fara. Tack för det och det hoppas man på iaf ;) |
|
|
Hej Man läser det överallt men det är verkligen svårt att få bilderna att bli realistiska. Jag visar bara en bild som jag tog igår, den är i direkt solljus och det ser inte ut som inatt den lyser men den lyser förhållandevis starkt i min mening. Länk Det är ingen fara att handla från eBay (gärna Tyskland eller England) för jag antar att det är precis samma som man köper i andra butiker. Har inte tittat på schmeidmann men skulle tro att deras är mer plugandplay och så är det smidigt om du inte blir nöjd eller får problem. Lycka till M.v.h Rille En gång BMW, alltid BMW! |
|
| Köpte förra sommaren från Kina, de ser helt ok ut. Men långt ifrån plug-and-play. Begriper inte hur jag skall koppla elen. Alla youtube walkthroughs fokuserar på själva isättandet av ringarna. | |
|
Hej Gele77: jag hade 2 vanliga kablar som kom ifrån ballast/boxen (svart/röd). Jag kopplade på ett par kabelskor (fick modifiera för att dom skulle passa) och tryckte ner dom i kontakten till parkeringsljuset. Därefter drog jag runt massor med vulktape. Ser inte så snyggt ut med det går att gömma rätt bra och det fungerar. Den här gick jag efter och tycker den förklarar relativt bra fast det är på tyska. M.v.h Rille En gång BMW, alltid BMW! |
|
|
Tyckte det såg förvånansvärt bra ut faktiskt så tack för bild och input. Tror jag tar en chansning och beställer ifrån någon hemsida utomlands ändå, får hoppas det blir bra.. :) |
|
|
Släng gärna in ett par länkar till vettiga ringar.. Den videon här ovan är från led-profi.eu men jag kan inte hitta ringarna på deras sida :) Är det någon som kan det dära med tyska som kan kolla kanske och länka.. |
|
| SNabb input, har själv sådana men tycker dom är alldeles för vita, känns lite billigt samt passar ej med dimljusen. Gula ringar som glöder likt BMW original tycker jag är mycket snyggare | |
|
Har fixat.. Så här blev det i dagsljus: bild1: Länk Bild2: Länk |
|
|
Snyggt Smajly! M.v.h Rille En gång BMW, alltid BMW! |
|
|
Snyggt, själv har jag inte riktigt fått tid att montera ännu. Men detta är kitet jag köpt: Länk Antar att det bara är att jacka in kontakerna på halvlyset? |
|
|
gele77 >> Jag köpte detta: Länk Ser likadant ut som ditt.. |
|
|
Jag gjorde så att jag plocka ur parkeringsljuslampan och tog bort lamphållaren från kontakten. Sen satte jag kabelskor på kablarna på invertern och modifiera dessa så att dom kunde stickas i kontakten till parkeringljuset. Satte ringarna på plats och drog ut kablarna från dessa genom det lilla hålet där parkeringsljuset suttit. Kopplar du dom på halvljuset för du ju inte något parkeringsljus om du inte behåller glödlampan.. men det ser nog inte bra ut för den lyser i en annan färg än ringarna. |
|
| Kopplar du på parkeringsljuset kan du också välja att bara ha ringarna tända och halvljuset släckt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.