|
|
|
|---|---|
| Hej mitt fjärrlås slutade plötsligt fungera i förrgår. Har lusläst trådar om detta. Det enda som hjälpt dom flesta är byte av förstärkaren. Hade loss vinge igår o kollade antenn förstärkaren och dess kontakter. Det var snustorrt i utrymmet där förstärkaren sitter. Öppna aldrig själva förstärkaren för att kolla där. Men har läst om folk som även har haft snustorrt inuti i själva förstärkaren o inga tydliga tecken på korrison/rost på kretsar eller kort. Men när dom bytt förstärkare har fjärrlåset funkat igen. Men varför slås bara fjärrlås funktionen ut. Förstärkaren har ju fler funktioner. Öppning av shoppinluckan,ström till bromsljus,etc. Det satt ex antal kontakter till förstärkaren. Skumt att bara fjärrlåset slås ut. Jag öppnade ju iofs aldrig själva förstärkaren så jag vet ju inte hur det ser ut. Nån som vet mer? | |
| Kretskortet som sitter i är detta bara till fjärrlåsfunktionen? Tänkte nämligen om man sprayar lite elektronik spray o bortsar försiktigt med en mjuk borste för o se om det kan hjälpa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.