|
|
|
|---|---|
| Byte av ventilkåpspackning på 540 -95, har hört att det ska vara riktigt bökigt är det kanske värt att lämna bort?!? Någon som bytt den själv på en 540? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sök på forum , Steaman har i nått inlägg för något mer än ett halvår sedan, givit en mycket bra beskrivning hur man byter på en 540 E39 el E34 är väl någotlunda lika i det fallet. Här är det bla. Länk Sök på ventilkåpspackning finns säkert flera bra inlägg. MVH Hasso |
|
Lyssna på Hasso, han är en förnuftig man! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
"Sist i kön": Det är nog Steaman som står för förnuftet:)) Han har också ägt 325-525-520 :D:)) MVH Hasso |
|
Tror ändå att jag lämnar ifrån mig bilen till verkstan, det e så järdrans trångt att man måste demontera halva motorutrymmet och göra det i ett minimalt kallgarage utan ordentlig belysning....nope.... *Allt eller inget* -Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag- |
|
|
Jensclaudius, När jag hörde med BMW skulle de ha ca. 3000 kr för att byta packningarna. Lite väl dyrt tycker jag. Har du också problem med att de läcker när man pressar bilen lite? /Svante Njut av livet -- det går inte i repris. |
|
|
Svante: Enda jag märker av det hela är den lilla pöl som nu bildats på mitt garagegolv......och jag fick pris på 1500-2000:- *Allt eller inget* -Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag- |
|
|
Tjena! Jag bytte på min 540 -97 för ett tag sedan. Följde någons beskrivning här på forumet och det var en baggis. Tog ca en timme per sida. Passa på och byt "bussningarna" på muttrarna också (11 st på varje sida á 8 kr). /Petri |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.