|
|
|
|---|---|
|
Köpte bilen och bilen påstod 6.8/100 Idag står alltid medelförbrukning på 7.2-7.4/100 I verkligheten ligger bilen på 9.6 Jag kör landsväg 90-110kmh orginaldäck på 19tum Alla dagar kör jag 80km landsväg Tycker biöen har tidigare förbrulat betydligt mindre. Och nu kommer jag inte under 9 fast jag kör 900km landsväg Vad kan detta bero på jag fick bilen under 8 liter för 150.000km sedan Ska jag anklaga spridare? Svindyrt att byta Får mycket svart rök om jag kör 80 en stund och sen gasar på Det har den inte gjort tidigare | |
|
Min 740d -04 ligger på ca 0,81l/mil med 19-tum sommardäck och ca 0,85l/mil på 17-tum dubbdäck. Till 90% pendling på 10mil per körning i hastigheter mellan 70-130km/h. Färddatorn påstod också ca 0,67l/mil på min vilket är helt fel. Man kan gå in i den låsta servicemenyn och lägga in ett korrigeringsvärde. Jag fick lägga på 21% innan den visade någorlunda rätt. Skulle kanske gått upp till 22% för att få den helt exakt. Däremot har inte min ökat förbrukningen. Den har legat stabil sen 10400mil till nuvarande 35600mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.