|
|
|
|---|---|
|
Hej. Som rubriken lyder. Har försökt söka här på forumet och allt jag hittar är typ trasig compressor eller bälgarna. Men dom är hela. Kan tvångsmata pumpen. Då funkar det. Men vad styr den? Är det någon styrbox som. Kan ha brunnit? | |
| Sitter lägesgivare på bakaxeln. Kolla om den är schysst. | |
|
Det sitter givare på vänster och höger sida bak, kompressor i reservhjulsbaljan, ventilpaket till höger i bagageutrymmet och ett styrdon där bak nånstans också. Styrdonet är diagnosticerbart med INPA och DIS! Man kan även se alla värden. Allra enklast är nog att skaffa något av de två så kan du fråga styrdonet vad det tycker är problemet! |
|
| Har autocom. Kan kolla alla system förutom luften. Då får den ingen konyakt | |
|
Vad är problemet? ___ Min bil: Länk |
|
| Den sjunker sakta å pumpar inte upp sig automatiskt. | |
|
När då? När bilen står parkerad eller när man kör? "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Hela tiden typ? Har hissat den typ en gång imånaden genom att ge pumpen direkt ström |
|
|
Håll till på en tyst plats inomhus. Gör iordning en sprayflaska med såpvatten. Ta bort bagagerumsgolvet. Pumpa upp bilen. Spraya på alla ledningar, kopplingar och bälgar. Någonstans måste det läcka. |
|
|
Om du hissar den en gång i månaden manuellt för att kompensera läckage tolkar jag det som att regleringen är helt död och att byta bälgar etc kommer inte att lösa det problemet då den fortfarande inte kommer att reglera. Vet inte om Autocom normalt ska kunna prata med styrnodulen, om det ska kunna det kanske modulen är död? Med INPA eller DIS kan man förutom att läsa ev felkoder även läsa av aktuella höjdvärden, justera normalhöjd mm. Är osäker på om nivåregleringslampan kan ge några ledtrådar om styrningen är kass. |
|
|
Det kan faktiskt vara så att den står i "Transport mode". För några år sen innan jag hade INPA så justerade jag höjden med autocom och det visade sig att den lämnade styrmodulen i just "Transport mode" och då sker nog ingen reglering av höjden. Upptäckte detta när jag sen skaffade INPA. Men jag tycker ändå det är konstigt att du inte får kontakt med modulen. Vad är det för årsmodell? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.