AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.072

Någon som vet var fräscha Bmw F11or finns till salu?

Börjar nästan ge upp hoppet om att finna en fräsch F11 diesel med M-sport pkt.
Varit och kollat på ett par stycken. Prisklass 260-320 och mil 6600-11200 och dom ser rent förjävliga ut skickmässigt.
Så har ni fina exemplar till salu elr vet av så hör gärna av er :)

Surfat igenom blocket,autopower samt dom flesta Bmw köp å sälj sidorna på facebook
ge
116
gele77
BMW E93 335i Cab -07
Volvo V60 D4 PS -18 (tjänstebil)
Vet hur det känns. Prova och lägg till bensin på det så inser du hur svårt jag hade det. Sökte i ca 6 mån innan jag hittade min pärla.

9 av 10 till salu är ju trista tjänstebilar (därmed maskintvättade?) med enbart Comfort edition i valfri färg sålänge du väljer en svart eller vit.
Jag som tänkte försöka hitta en sån nu innan sommaren men kanske dröjer till hösten :)
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Vet också hur det känns.
Letade aktivt i två år efter en "nästan ny", typ 1000 - 3 000 mil. Helt omöjligt dock att finna en fräsch 530D med xDrive, M-paket och komfortstolar som inte var svart.
Det var dock lyckligt för min del att jag inte hittade någon för nu får jag snart min fabriksnya 2016 med exakt den utrustning jag vill ha (+ en massa lull-lull som jag väl hade kunnat vara utan...) till ungefär samma pris som jag skulle ha gett för en något begagnad 2015 för ett halvår sedan.
Så för mig slutar det ändå på allra bästa sätt.

Det finns nog fortfarande F11:or som ägs av privatpersoner, kanske tom av BMW-entusiaster, som snart kommer att bli till salu. Kanske sådana bilar oftast är lite högre prissatta men jag tycker alltid att det är en bra affär att betala 25 000 mer för rätt bil som är i perfekt skick.
Så ha tålamod och lycka till!
Leta i Tyskland. Premium selection hos BMW är ett tryggt val!
Var och kollade på en premium selection i Uppsala på Novation men skicket där var inte såpass bra att jag skulle varit nöjd. Massa stenskott som förstörde intrycket så där var inte skicket värt den kategorin tycker jag.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Just stenskott är ett elände och väldigt svårt att undvika. Jag håller rejäla avstånd till framförvarande bilar samt släpper gärna iväg andra bilister på motorvägspåfarter men likt förbannat blir det en del stenskott. Hoppas du hittar ett fint ex snart!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Köp en PS-bil i Tyskland då. Båda jag har hämtat har varit omlackade i fronten :) inte ett enda stenskott!
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Stenskott; det finns fler sätt att se på detta problem...
En bil som har gått långa landsvägsmil i norrlands inland på osaltade vägar kan vara det bästa köp man kan göra.
Men osaltade vägar innebär också att det sandas en hel del och då blir det mera stenskott.
Men på en i övrigt perfekt norrlandsbil så kan det helt klart löna sig att lacka fronten...

En PS-bil i Tyskland brukar vare sig ha gått saltade vägare eller ha stenskott.
Men om man vill känna sig fri att kunna sälja bilen när man vill så har man ju tyvärr ett litet problem med en privatimporterad bil, särskilt numera när bilarna i Tyskland inte är särskilt mycket billigare att köpa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.