AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.709

335d xdrive eller 335i xdrive

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Funderar på en 335 f31.

Länk

Eller

Länk

Är det adaptiv M-suspension som fäller avgörandet? Vilken skulle ni valt och varför?

Mvh, Lloydan
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag skulle i alla lägen välja 335i och det beror bara på motorn. Såvida man inte kör många tusen mil om året.

-------
//Lövet
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Håller med Lövet, båda motorerna är trevliga men jag tycker 335i är ett strå vassare. Förutom det ser båda specarna väldigt trevliga ut, xDrive-chassi utan adaptiv M-fjädring är åt det "bekväma" hållet vilket jag gillar, men en del tycker inte om det.

En 335i -15 går dessutom att köpa Power kit till som ger totalt 340 hk om man är sugen på det.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ett alternativ att tänka på är att köpa nytt, om det inte går att pruta en hel del på bilarna. Min bil kostade 530 000 :- enligt listpriset, men sedan fick jag 11 % rabatt och då hamnade jag under de priser som begärs för de där två bilarna.
Köper du en ny bil kanske du inte får med lika mycket utrustning, men du får en bil som ingen annan rört före dig och du får precis den utrustningen du vill ha.
Jag föredrar ju 335i, men det är ju en smaksak.
Jag har för övrigt det adaptiva M-chassit och är väldigt nöjd med det tillvalet.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Tack för input. Intressant att det var fler som talade för bensinaren! Det blir man nästan varm i hjärtat av...;))

Nockenwelle: Tack för tipset! Sitter och räknar, men med den utrustningen jag vill ha drar det lätt iväg.
JP
32
JPRE
Alpina B3 3,3 (#95) -00
BMW 535iA -91
MB E 300 Cab -14
MB E 400d AT -20
MB EQC 400 -22

Hej,

Jag åker själv 335xdT -15 sedan drygt ett år tillbaka. På många sätt en fantastisk bil med otrolig kraft i alla lägen. Kör man inte alltför långt så skulle dock även jag köpa en bensinare om jag köpte en ny igen. Apropå att köpa ny - ska man äga privat och inte har någon glädje av momsavdrag på leasing etc. och man vill ha en välutrustad bil så är nog begagnat klokast. Efter mycket byggande i konfiguratorn inför mitt eget köp så landade man ändå alltid på 650'+ i "listpris" för den bil man ville ha - med "verkliga" rabatter kanske 560-580' i slutändan. Således sparar man säkert uppåt 100' på en beggad - rätt mycket pengar om man betalar med privata skattade slantar.

Lycka till med köpet - du lär inte bli besviken vilken du än väljer, kanonbilar!
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Bensin lätt dessutom mkt snyggare i svart enligt mig

Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Köpte diesel sist kör runt 5k mil / år nästa gång blir det fan bensin så det röstar jag för : )
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Och vilken av bilarna du än köper så låter du installera AC Schnitzer-fjädrar. Blir en helt annan bil väghållnings- och utseendemässigt! Sänker enbart 15-20 mm så det blir "normalhöjd", ser absolut inte sänkt ut. Se min tråd i ämnet med länk till bilder.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Provkör båda motorerna innan du bestämmer dig. Jag provkörde en 335i med PPK. dock föll jag för dieselns vrid. Den låter underbart för att vara en diesel också. Dock hade den 335i jag testade också sportavgassystem. Det kallar jag ljud :)
Jag köpte via företaget och fick över 120 papp i rabatt. Den är så gott som fullutrustad och på dessa kärror får man enorma rabatter. Verkar som de vill bli av med sexorna :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.