|
|
|
|---|---|
|
Hej! Finns det någon som demonterat strålkastarinsatsen på en 530-2001? Blir glad för att veta tillvägagångssätt och om det är något knöligt att ta hänsyn till. Jörgen | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Hej, kanske inte mycket till hjälp men bytte glas min min brors gamla bil för några år sedan en 523M -00. Vi stod hemma på grusgången och gjorde detta, minns inte hur vi gick tillväga men det var inget komplicerat iaf, tog loss hela stråplkastaren. Undrar om vi inte googlade fram en beskrivning. Lycka till :) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
4 st skruv och några ljuskontakter och man drar ut den mot mitten först är en liten Hook vid blinkerssidan. Kan vara bra att lägga ett lager tejp på stötfångaren brukar kunna vara grus i mellan lyktan och stötfångaren som repar ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej Hasso! Synd att jag hann ut och börja skruva innan ditt inlägg anlände! Skruvarna och kablaget vållade inga problem. Men haken tog en stund innan jag listade ut hur det var konstruerat. Nu ligger ljusinsatsen på köksbordet. Vet du om den här modellen (med xenonhalvljus) har lätt löstagbart glas och om det går att köpa separat? Vore ju bra med ett nytt sådant när insatsen ändå är utmonterad. Annars är det typfelet: knäckta justerpinnar. M.v.h. Jörgen |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lätt och lätt före 2003 så värmer man bort glaset med värmepistol eller dyligt. Går visst att lägga i ugnen också inte testat detta. Glaset släpper när kleten är varm ta en bit i taget. Casco foglim Marin & Teknik art nr 34-3901-1 Hos Clas i Sjön motsvarar ungefär det klister som används om man behöver komplettera vid åter montage. Från 2003 är det värre nån silikontätning används då. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej igen Hasso! Tack för snabbt svar! Funderar på att köpa en komplett strålkastare UTAN xenon. Vet du, eller någon annan, om det passar rakt av med fästen och passform? Är högst måttligt imponerad av xenonljuset. Min första BMW, tar väl ett tag innan jag lärt mig meka med den. Men övning brukar ge färdighet. M.v.h. Jörgen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.