|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte höra om någon kunnig på detta forumet kan ha en lösning till mitt problem. Jag har en bmw e90 2011, PDCn har fungerat felfritt fram tills för någon vecka sedan. När jag känner på själva sensorerna, så tickar alla. Dock så hör jag inget pip längre. Det som jag funderar mest över är, när man går in i Audioinställningarna, så kan man ställa in hur högt PDCN ska låta när man kommer nära någonting. Inte ens där kan jag få ett smakprov på ljudet. Är det speciella högtalare endast till PDCn? Är det den som har gått sönder? Vad kan det annars vara? Mvh | |
| Har du original bluetooth så kan ljudet "hamnat" i telefonen. Prova bryt sammankopplingen och parkoppla igen så kanske ljudet "kommer tillbaka" på rätt ställe. Har man eftermonterat integrerad bluetooth så tystnar ljudet för PDC när samtal pågår (Parrot-system) så det kan kanske ha samband. | |
| Vad jag vet så har jag ingen bluetooth alls? | |
| Det sitter en separat högtalare som sköter PDC'ns pip. Inte omöjligt att den är trasig. | |
| Om bilen är utrustad med BMW Business radio finns en separat högtalare för PDC. Har bilen BMW Professional radio eller navigator kommer PDC ljudet från de vanliga högtalarna. | |
| Det står på stereon att det är professional. någon aning om vad felet kan vara | |
| Har tydliga minnen att jag för länge länge sedan läste att 1 av sensorerna kan vara trasig, detta leder till att det blir tyst. Fungerar ljudet ur stereo nornalt annars? | |
| Allt fungerar normalt annars. Det jag tycker är konstigt är att jag inte ens kan lyssna på "smakprovet" i ljudinställningarna. | |
|
Antar att alla "blings och blongs" för bältesvarnare osv fungerar med tanke på vad du skriver också? Fungerar allt annars så låter det i mina okunniga öron faktiskt ännu mer på att det är någon sensor som är defekt. Någon av de klickande sensorerna som klickar annorlunda från mängden? Har du möjlighet att läsa ur felkoder kanske det kan vara till hjälp också, ta dig in till BMW och snacka med dem annars. Hoppas att det löser sig! |
|
|
Allting fungerar. Det som jag tycker är lustigt är att jag inte ens kan få fram "testet" när man går in i mediamenyn och kan provlyssna volymen på PDCn, även om PDCN inte fungerar så borde man väl kunna höra volymen, hur högt den kan låta. Har kopplat den till dator, inga felkoder :/ Tack, hoppas också det! :) |
|
| Löste någon mysteriet på detta? Har liknande problem. Har inte PDC menyn i BMW Business heller och inget ljud. Alla sensorer samt pdc boxen utbytt mot liknande. Den förra var vattenskadad men den nya är fin i kortet och helt torr och fin i kretsarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.