AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
467

Bromsar

Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Lampan för bromsarna har börjat lysa, eller lyser, blinkar då och då. Min fråga: Är det skivorna eller beläggen som behöver bytas?
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Det är inte lampan för handbromsen då? Som geckar lite, den kan börja blinka lite ibland.

Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo!
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Handbromslampan är väl (p). Det e inte den lampan. Svårt och rita lampan här men den ser typ ut (o).
Glömde i inlägget och fråga om det e fram eller bak. Jag har skivor fram men trummor bak.
Den varnar för att beläggen är slitna. Det finns bara varning för slitna belägg så det blir alltså bromsarna fram på din bil.

Skicket på skivorna får man kontrollera själv, de brukar ju hålla betydligt längre än beläggen.

Det är inte helt säkert att beläggen är kassa, slitagevarningen brukar kunna jäklas lite.
Sitter på vänster framhjul, (och höger bak om man har skivor bak)
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Hmmmm..... Jag misstänkte att de kunde jävlas. För typ 2 veckor sedan höll jag på att köra ihop med en taxi (kurir, det värsta som finns) sen dess har den betett sig såhär. Vi gick alldrig ihop men det var inte hans förtjänst. Jag fick gå upp på trottoaren och fick ganska lite fälgskador trots att det var ganska tuff smäll. Om det nu bara jävlas hur ska jag fixa det? Vill inte att det blinkar?
Finns några alternativ på samma sak.

1. Köp ny slitagegivare, kostar inte många kronor.

2. Köp ny slitagevarnare men sätt aldrig fast den i belägget, koppla bara in den och tejpa fast den någonstans.

3. Klipp av trådarna före plastklumpen och skarva ihop dem. Då är slingan hel och bilen tror att allt är frid och fröjd.

4. Det kan vara i instrumentbrädan som felet ligger. Det är lite jobbigare, men det skulle inte ha uppstått på det sätt du beskriver.
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Ska oxå tillägga att de blinkar, lyser bara när jag bromsar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.