|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Funderar på att lägga vanliga däck på min E61 istället för rft? Vad säger ni? Jag upplever vår E92 M-Sport med vanliga nya Michelin som behagligare så länge man kör under 100km/h sen är de svajjigare än med de rft vi hade tidigare. Hur stor tror ni skillnaden blir på en E61 ej sportchassi? |
| Jag tror det går att få det bästa ur två världar genom att överpumpa de vanliga däcken lite, framförallt framdäcken. Min F15 vobblade mycket innan jag gjorde detta. | |
|
Jag hann med många uppsättningar däck under 27.000 mil med min e60. Både RFT och vanliga. Jag märkte ingen större skillnad utom med en uppsättning däck som var klart negativa avseende både ljud och spårning. Det var Bridgestone, ej RFT, som var negativ skillnad. Samma har jag upplevt på vår e90. De som spårat och haft hög ljudnivå var Bridgestone, men då i RFT. Och det verkar gå igen på sonens Z4 Coupe, Bridgestone RFT som är spåriga. Men där finns ingen referens till annat än vinterdäcken som var mindre spåriga. Inget vetenskapligt, men för mig kommer det aldrig mer Bridgestone vid nya däck på BMW. **BMW-ägare i 36 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.