|
|
|
|---|---|
|
Bör jag vara orolig för detta? Motorn behöver en tvätt jag vet :) Vet inte hur bra det syns men på andra bilden är det färsk olja runt kanten vid packningen, så ser det ut på flera ställen runt om topplocket. Första bilden där har det spottats ut en hel del olja som synes.. Länk Länk | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Ser ut som N46-motorn, kan det var det? Isåfall är det samma som i min E87 120i. Det ser ut som en läckande ventilkåpspackning. Mycket vanligt på N46-motorerna (och andra också för den delen). Passa även på (när ventilkåpspackningen ändåså ska bytas) att be om att få vakuumpumpen undersökt bak på toppen, den är ökänd för att också läcka olja. Brukar mer handla om när istället för om den börjar läcka olja. Eftersom det verkar vara en del oljeläckage fram på motorn så kan det vara lämpliigt att byta o-ringarna för de två kamaxelgivarna som sitter där fram på motorn. Mycket billigt och ett vanligt ställe för oljeläckage på dessa N46-motorer. |
|
Mycket riktigt är det N46 motorn, en 07:a är det, glömde ju skriva årsmodell på bilen.. Tack för ditt utförliga svar, då ska jag se till att verkstan får kontrollera detta snarast. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.