|
|
|
|---|---|
| Hej jag undrar om jag kan ha BMW orginal fälgar 19" med ET47 bak och Et36 fram? Ha tänkt att ha 225/35-19 fram och 265/30-19 bak va gror ni skulle det funka??? | |
|
Hej! Här kan man jämföra olika fälgbredd/ET. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Tack, men förstår inget vad man ska göra på den sidan. :) | |
|
"Current Wheel Specs" Om man utgår från E90 - fälgbredd 7" och ET34. Sen skriver man in bredden och ET på de tänkta fälgarna. Då får man fram resultatet, om fälgarna sticker in eller ut, på både in- och utsidan, jämfört med orginal. Hur breda är fälgarna? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Dom är 8" fram och 8/5" bak. Tack för hjälpen. | |
|
Det kommer funka fint, men jag rekommenderar att skaffa minst 10mm men helst 20mm spacers att ha bak så de sitter bättre i hjulhuset, dvs. inte för långt in. Fram blir bra med det ET-måttet, fast du kan lägga på upp till 10mm där också för en fetare look... Om du skall ha 265/30 bak lägg 235/35 fram så du får samma omkrets, alt. 255/30 bak till 225/35 fram, ingen katastrof annars men ändå... |
|
| Spelar det någon roll vilken bredd jag har på däcken? Tack | |
|
Surfjanne, jag har en E91 325, som jag precis sänkt med H&R 35/20 och önskar få ut däcken lite där bak. tror du 15mm blir bra? eller 10? (per sida såklart) Ska tilläggas att jag kör 20" på 245/30 runtom. Srle, ja det spelar roll. Du måste såklart få rätt rullomkrets. Om du inte ska köra samma bredd på däck på en lika bred fälg så hade jag kört 235/35 - 265/30. |
|
| moggaz ,ingen aning.Jag har 19x8,5" med ET35 .235/35-19 och 10mm spacers på min E92. Då är hjulen lagom nära skärmkanten bak. Fram inga spacers alls. Du ser bäst själv hur mycket plats det finns med hjulen monterade. Tycker det skall finnas plats till full fjädringsväg utan att det tar i. Kör upp ena bakdäcket på t.ex. en trottoarkant och känn efter hur mycket plats det finns kvar att ta på när hjulet tryckts upp en bit under skärmkanten... | |
| Ok tack | |
| Det är olika spårvidd på pre-lci och lci. Så det skiljer hur hjulen sitter original. | |
|
@tompathepilot Mer info tack, vad skiljer? Hur mycket? Jag testmonterade 8*18 ET20 fram..det är tajt! |
|
| Om inte jag missminner mig så har LCI 16mm bredare spårvidd. 8mm per sida. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.