|
|
|
|---|---|
|
Tjaba. Dax för en centrallås-fråga igen. Låset har slutat fungera i förardörren. Alla andra lås går upp när jag larmar av men inte förardörren. Även med låsknappen inne i kupén så låses alla dörrar utan problem men förardörrens lås rör sig varken upp eller ner utan man måste låsa upp dörren manuellt med nyckeln. Min fråga är nu: Är det någon som vet hur man smidigt kan ta reda på VAR felet är? Box? Låsmotor? Jag är inte nämligen så sugen på att riva hela dörren för att sedan upptäcka att det inte var låsmotorn det var fel på... mvh Richy Rich | |
|
Lägg örat mot dörren vid låset och hör om elmotorn går. Du kan ju låsa upp manuellt så det utesluter att något är fel på själva låset. Det skulle kunna vara detta som är fel. Länk |
|
|
Detta kanske inte hjälper, men om du behöver riva dörren tog jag några bilder då jag bytte högtalare i bilen. Länk Gäller en -08 dock. |
|
|
Tack för er input! Alien : Tack för bilderna. Verkar inte allt för komplicerat att komma in i dörren. Var det något du kände att du gjorde fel? Några varningar eller "tänk på" att dela med dig av? Tycker ljudet är ganska bra orginal (kanske beror på vilken man har i) Vad bytte du upp dig till? Duser : Svårt att höra eftersom det klickar och brummar överallt men jag tycker inte att det låter som att motorn går. (kanske möjligtvis ett tyst litet klick bara) Då borde det väl vara motorn... ..eller? |
|
| Det är bara att riva dörrsidan och felsöka. Svårt att säga om det är motorn men du borde höra något när du låser eller låser upp. Även om det inte hörs något så behöver det inte bero på en trasig motor. | |
|
Ska ta en ordentlig lyssning någon dag men idag så tycke jag faktiskt att det surrade i dörren. Då kan det ju vara det som du föreslog i första posten. Hoppas det är så enkelt i alla fall... / R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.